ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Το σχολείο συντελεί στην καλή ψυχική υγεία των παιδιών ειδικά σε καιρό πανδημίας

14 September 2020, 07:00

images

Αποτελέσματα έρευνας που δημοσιεύτηκαν στο CNN αναφέρουν ότι το λουκέτο στα σχολεία λόγω κορωνοϊού μπορεί να επηρεάσει ανεπανόρθωτα τη ψυχική υγεία των παιδιών. Μάλιστα οι Κινέζοι ειδικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι , όταν τα παιδιά δεν πηγαίνουν στα σχολεία, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης.

«Το κλείσιμο των σχολείων, που σημαίνει ότι τα παιδιά μένουν μακριά από τους φίλους τους και το ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον, φαίνεται ότι έχει σοβαρό αντίκτυπο στην ψυχική τους υγεία», προειδοποιούν οι επιστήμονες. Και με την έρευνα, που δημοσιεύτηκε στην ιατρική επιθεώρηση JAMA Network Open, συνέκρινε τις αναφορές για προβλήματα ψυχικής υγείας σε παιδιά τον περασμένο Νοέμβριο – πριν ξεκινήσει η πανδημία – ως τα μέσα Μαΐου του τρέχοντος έτους, δηλαδή δύο εβδομάδες αφού άνοιξαν τα σχολεία στην Κίνα. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστήμιο «Anhui« συνέκριναν τα αποτελέσματα των μελετών τους σε δείγμα 1.241 μαθητών Γυμνασίου. Οι μαθητές κατοικούσαν στην πόλη Chizhou της επαρχίας Anhui, μια περιοχή που δεν είχε μεγάλο αριθμό κρουσμάτων Covid-19.

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν το 25% των μαθητών ανέφεραν συμπτώματα κατάθλιψης τον Μάιο, ενώ το περασμένο Νοέμβριο, το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 19%. Και οι απόπειρες αυτοκτονίας υπερδιπλασιάστηκαν – στο 6,4% τον Μάιο σε σύγκριση με το 3% τον Νοέμβριο. Ωστόσο, δεν παρατηρήθηκαν αντίστοιχες αυξήσεις για αναφορές παιδιών που παραδέχτηκαν ότι αισθάνονται πολύ άγχος.

Για τους ειδικούς, τα οφέλη της  παρουσίας των παιδιών στο σχολείο, υπερτερούν των κινδύνων από τη νόσο Covid- 19. Σε αντίστοιχο συμπέρασμα κατέληξαν άλλωστε και ερευνητές από τις ΗΠΑ με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής να έχει εκδώσει σχετικές οδηγίες παροτρύνοντας τους μαθητές να έχουν φυσική παρουσία στο σχολείο... «Η μεγάλη απουσία των παιδιών από το σχολείο και η σχετική διακοπή των υποστηρικτικών υπηρεσιών συχνά οδηγούν σε κοινωνική απομόνωση, καθιστώντας δύσκολο για τα σχολεία να εντοπίσουν και να αντιμετωπίσουν σημαντικά μαθησιακά προβλήματα καθώς και περιπτώσεις που σχετίζονται με σωματική ή σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, εφήβων, χρήση ουσιών, κατάθλιψη και τάσεις αυτοκτονίες », αναφέρουν.

Σχετικά Άρθρα