ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Λίγο τρέξιμο την ημέρα ενισχύει τη φυσική κατάσταση των μαθητών αλλά όχι τη μάθηση

24 Ιανουαρίου 2023, 09:00

images

Το να πείσετε τους μαθητές να περπατούν ή να τρέχουν ενάμιση περίπου χιλιόμετρο κάθε μέρα αυξάνει τη φυσική τους κατάσταση, αλλά υπάρχουν λίγες ενδείξεις ότι βελτιώνει την ακαδημαϊκή απόδοσή τους. Αυτό προκύπτει από έρευνα που δημοσιεύτηκε από το Πανεπιστήμιο Ulster (UU) που χρηματοδοτείται από την Εκπαιδευτική Αρχή της Βόρειας Ιρλανδίας (EA).

Πολλά σχολεία στη Βόρεια Ιρλανδία ακολουθούν αυτή την οδηγία για άσκηση, κατά την οποία τα παιδιά κάνουν ένα διάλειμμα 15 λεπτών από την τάξη για να δραστηριοποιηθούν σωματικά, ανεξαρτήτως των μαθημάτων φυσικής αγωγής (PE).

Οι μαθητές πρέπει να κάνουν ένα τζόκινγκ 15 λεπτών, να τρέξουν ή να περπατήσουν γρήγορα έξω με τον δάσκαλό τους χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν τη σχολική τους στολή.

Το χαμηλό επίπεδο σωματικής δραστηριότητας μεταξύ των παιδιών και των νέων στη Βόρεια Ιρλανδία έχει περιγραφεί προηγουμένως ως μείζον πρόβλημα υγείας από τη Συνέλευση της Βόρειας Ιρλανδίας.

Η έρευνα του UU εξέτασε την επίδραση του ημερήσιου μιλίου στη σωματική δραστηριότητα των παιδιών, τη σωματική υγεία, την ψυχική υγεία, την ευεξία, τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και πράγματα όπως η σκέψη, η λογική και η επίλυση προβλημάτων.

Τα ευρήματά του βασίζονται σε 13 λεπτομερείς μελέτες σχετικά με τη δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 2018 και 2022 - κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και στην Ιταλία, το Βέλγιο και την Ολλανδία.

Η ανασκόπηση αυτών των μελετών από το UU οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η συμμετοχή στην καθημερινή αυτή άσκηση αύξησε τη σωματική δραστηριότητα και τη φυσική κατάσταση των παιδιών τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Υπήρχαν επίσης κάποιες ενδείξεις ότι βελτίωσε την ευημερία και την αυτοεκτίμηση των παιδιών.

Εάν τα παιδιά συμμετείχαν στην άσκηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπήρχαν επίσης κάποιες ενδείξεις ότι θα μπορούσε να βελτιώσει τη «γνωστική λειτουργία» -  για παράδειγμα, τη σκέψη, τη λογική και την επίλυση προβλημάτων.

Ωστόσο, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι «αν και τα αρχικά αποτελέσματα είναι ελπιδοφόρα, τα μακροπρόθεσμα οφέλη είναι ασαφή» και χρειάστηκαν περισσότερες μελέτες για το πώς το καθημερινό τρέξιμο/περπάτημα μπορεί να ωφελήσει τις γνωστικές δεξιότητες.

Υπήρχαν επίσης ελάχιστα στοιχεία μέχρι στιγμής ότι η δραστηριότητα βελτίωσε την ακαδημαϊκή επίδοση των παιδιών.

Ο Δρ Gavin Breslin από το UU, ο οποίος κατηύθυνε την ανασκόπηση αυτή, είπε ότι «λειτουργεί για τη σωματική δραστηριότητα και τη φυσική κατάσταση». «Δεν βρήκαμε πειστικά στοιχεία ότι βελτιώνει την ψυχική υγεία μακροπρόθεσμα», είπε στο BBC News της Β. Ιρλανδίας.

«Αλλά διαπιστώσαμε ότι βελτίωσε την ψυχική υγεία βραχυπρόθεσμα. Δεν βρήκαμε επαρκή στοιχεία για αλλαγή στις ακαδημαϊκές επιδόσεις, όπως οι σχολικοί βαθμοί». Η έρευνα του Πανεπιστημίου Ulster δημοσιεύτηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο περιοδικό Plos One.



Σχετικά Άρθρα