ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Καμπανάκι από ΠΟΥ και ειδικούς για την κλεισούρα και την ακινησία

30 Νοεμβρίου 2020, 10:00

images

Την περίπτωση να βγούμε αλώβητοι από την πανδημία αλλά να έχουμε αναπτύξει καρδιαγγειακά προβλήματα από τις καραντίνες και την αφύσικη παραμονή στο σπίτι επί ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή, αντιμετωπίζουν ήδη ως πιθανό σενάριο από τον ΠΟΥ. Για το θέμα μάς μιλάει κρούοντας τον κίνδυνο του κινδύνου, η διευθύντρια καρδιολόγος στο ΓΝΑ «Ιπποκράτειο», Χριστίνα Χρυσοχόου, μέλος ΔΣ της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

«Οι νέες κατευθυντήριες οδηγίες της ΠΟΥ για το 2020 προσφέρουν πληροφορίες  για τη ένταση και τον τύπο άσκησης σε διάφορες ηλικιακές ομάδες, σε εγκυμοσύνη και εμμηνόπαυση, σε άτομα με χρόνιες παθήσεις και αναπηρίες, διευρύνοντας τις ενδείξεις από τις προηγούμενες οδηγίες του 2010.  Υπάρχει ειδική αναφορά στην επίδραση της άσκησης στην βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην πνευματική εγρήγορση και στην ψυχική υγεία, ενώ  προωθείται η παρότρυνση ότι ακόμα και οποιασδήποτε διάρκειας άσκηση είναι σημαντική, ενώ συζητείται να οριστεί και η διάρκεια της ημερήσιας καθιστικής απασχόλησης» σημειώνει η κ. Χρυσοχόου και συνεχίζει σχολιάζοντας το ζήτημα της ανάγκης για άσκηση...

«Οι οδηγίες φυσικής άσκησης διαχρονικά από το 1980 μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει σημαντικά. Η άσκηση πριν το 1980 είχε ρόλο σύστασης σε προγράμματα αποκατάστασης, ενώ τώρα επεκτείνεται σε δια βίου πρόταση στα πλαίσια πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης. Δεν περιορίζεται σε άτομα με στεφανιαία νόσο ή υγιή πληθυσμό αλλά και σε γυναίκες στην περίοδο της εγκυμοσύνης και σε πληθυσμό με χρόνιες αναπηρίες». 

Αλλά πόση και ποια άσκηση χρειαζόμαστε;

«Δεν συστήνεται μόνο αερόβια άσκηση αλλά συνδυασμός αερόβιας, μυϊκής ενδυνάμωσης και ασκήσεων ισορροπίας. Άτομα που ακολουθούν έντονα καθιστική ζωή ας ξεκινήσουν με χαμηλής έντασης άσκηση με στόχο να αναπτύξουν μέτριας έντασης δραστηριότητα, όσο πιο συχνά όσο πιο παρατεταμένα καθημερινά μπορούν. Αν δεν είναι εφικτό να πετύχουν το στόχο τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας έντασης ή 75 λεπτά έντονης έντασης άσκησης την εβδομάδα, να δραστηριοποιούνται καθημερινά σε όποιο βαθμό έντασης, διάρκειας, συχνότητας μπορούν». Δηλαδή αν δεν μπορούμε να τηρήσουμε ένα πρόγραμμα τρεξίματος, ποδηλασίας ή άλλης αεροβικής άσκησης που να συνοδεύεται από βάρη και ασκήσεις αντίστασης (με λάστιχα για παράδειγμα), ας κάνουμε καθημερινά ένα ρυθμικό περπάτημα και ας ανεβοκατεβαίνουμε γοργά σκάλες.

Όπως σημειώνει η κ. Χρυσοχόου, «το μήνυμα των τελευταίων οδηγιών άσκησης είναι ιδιαίτερα επίκαιρο στην περίοδο κοινωνικής αποστασιοποίησης και στο κατ’ οίκον περιορισμό του πληθυσμού λόγω της πανδημίας COVID-19. Ο στόχος είναι να μειωθούν τα ποσοστά έλλειψης φυσικής δραστηριότητας κατά 15% μέχρι το 2030 με την βοήθεια της Πολιτείας, την προώθηση προγραμμάτων κυβερνητικών και μη ομάδων και με την προβολή των μέσων μαζικής ενημέρωσης  και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης του μηνύματος ότι για αρχή οποιαδήποτε μορφή κίνησης την κάθε μέρα είναι σημαντική».

Η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία έχει δημιουργήσει την εφαρμογή “Καρδιά HF” για την οποία μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ: https://youtu.be/oe7VcKxsZpo

Σχετικά Άρθρα