ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Ειδικοί ιατροί: Αλαλούμ για τις καταγγελίες - Πώς απαντά ο ΟΑΥ

01 Φεβρουαρίου 2024, 06:03

images

Οι καταγγελίες για ειδικούς ιατρούς που έφθασαν στο γραφείο του Επιτρόπου Εποπτείας του Γενικού Συστήματος Υγείας (ΓεΣΥ), θα πρέπει να εξεταστούν από τον ΟΑΥ, τονίζει η εκπρόσωπος του γραφείου του επιτρόπου, Ευγενία Ευσταθίου με τον ΟΑΥ να απαντά ότι δεν σφυρίζει αδιάφορα στις καταγγελίες.

Το Γραφείο Επιτρόπου Εποπτείας του ΓεΣΥ, δέχεται το τελευταίο διάστημα καταγγελίες για ειδικούς ιατρούς οι οποίοι επικαλούμενοι τον περιορισμό στον αριθμό που έθεσε ο Οργανισμός Ασφάλισης Υγείας στις επισκέψεις από δικαιούχους, προχωρούν σε διευθετήσεις ραντεβού εκτός συστήματος, αναγκάζοντας με αυτό τον τρόπο τους ασθενείς να πληρώνουν τις επισκέψεις τους.

Μιλώντας στο YgeiaWatch, η εκπρόσωπος του Γραφείου Επιτρόπου Εποπτείας ΓεΣΥ, Ευγενία Ευσταθίου ανέφερε ότι οι καταγγελίες που έφθασαν στο γραφείο του Επιτρόπου, θα πρέπει να εξεταστούν από τον ΟΑΥ ο οποίος είναι και ο αρμόδιος για να επιβάλει ποινές εκεί και όπου χρειάζεται.

«Υπάρχουν γιατροί οι οποίοι επικαλούνται το θέμα του περιορισμού που έθεσε ο ΟΑΥ στον αριθμό των επισκέψεων δικαιούχων που μπορεί να δεχθεί και όταν παίρνουν οι ασθενείς τηλέφωνο για διευθέτηση ραντεβού τους λένε ότι έχουν καλύψει τις μονάδες και ότι δεν μπορούν να τους δεχθούν στο πλαίσιο του ΓεΣΥ», εξήγησε.

Με αυτό το τρόπο, αναφέρει η κ. Ευστάθιου, τους κλείνουν ραντεβού εκτός συστήματος και τους αναγκάζουν να πληρώνουν.

Όπως ανέφερε, έχουν παρατηρηθεί και περιπτώσεις που δεν ενημερώνουν τους δικαιούχους όταν τους κλείνουν το ραντεβού, με αποτέλεσμα να τους φέρνουν προ τετελεσμένων, όταν ήδη βρίσκονται στο ιατρείο.

«Αυτό είναι παράνομο, το αναγνωρίζει και ο ΟΑΥ και υπάρχει και σχετική γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα που το επισημαίνει ως παρανομία», τόνισε.

Σύμφωνα με την κ. Ευσταθίου, υπάρχουν και κάποιες μη παράνομες ενδιάμεσες διαβαθμίσεις, τις οποίες οι γιατροί εκμεταλλεύονται.

«Το ίδιο το σύστημα δίνει το δικαίωμα στους γιατρούς αν θέλουν, να δεχτούν δικαιούχους μετά το πέρας του συνήθους ωραρίου τους το οποίο είναι μετά τις 8 το βράδυ ή το Σαββατοκύριακο. Αν λοιπόν ο ασθενής θα πάει στο γιατρό σε κάποια στιγμή μετά το συνηθισμένο ωράριο, υπάρχουν συγκεκριμένες χρεώσεις. Δεν υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας. Ποιος θα ελέγξει αν όντως ο γιατρός έχει εξαντλήσει τον αριθμό που μπορούσε να δει και δεν τους βάζει όλους εκτός ωραρίου για να τους χρεώσει;» επισημαίνει.

Παράλληλα, η κ. Ευσταθίου υπογράμμισε ότι πιθανό να υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός ασθενών που έχουν έρθει αντιμέτωποι με τέτοιες περιπτώσεις και δεν το έχουν καταγγείλει, είτε διότι δεν το γνωρίζουν ότι είναι παράνομο, είτε διότι δεν θέλουν να εμπλακούν.

«Ο ΟΑΥ οφείλει να ελέγχει αυτές τις περιπτώσεις. Είναι υποχρέωση του αφού είναι ο διαχειριστής του συστήματος και η νομοθεσία τον καθιστά υπεύθυνο και υπόχρεο να εξασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση και τις σωστές χρεώσεις. Επομένως είναι ευθύνη του να ελέγξει και όταν εντοπίσει κάποιες περιπτώσεις να τις διερευνήσει», σημείωσε.

ΟΑΥ: Δεν σφυρίζουμε αδιάφορα

Από την πλευρά της, η Διευθύντρια του ΟΑΥ, Μαρία Κυθραιώτου ανέφερε ότι όταν ο Οργανισμός λάβει τέτοιου είδους καταγγελίες, προχωρά σε διοικητική έρευνα.

Όπως ανέφερε, ο Οργανισμός ενημερώνει τον γιατρό μέσω επιστολής για τις καταγγελίες που τον αφορούν, συνοδευόμενη από συστάσεις για τις παρατυπίες που του προσάπτονται.

Στη συνέχεια ο ίδιος δίνει τις θέσεις του και ο Οργανισμός αποφασίζει αν θα προχωρήσει με διοικητικό πρόστιμο ή σύσταση.

«Αν για κάποιον γιατρό έχουμε πολλές αναφορές και αυτό πλέον θεωρηθεί κατάχρηση, προχωράμε με αναστολή. Δεν σφυρίζουμε αδιάφορα στις καταγγελίες που φτάνουν στον Οργανισμό αλλά τις εξετάζουμε όλες», τόνισε.

«Προχωράμε σε πάρα πολλές έρευνες και κάνουμε τις διαδικασίες μας όπως αρμόζει, ούτως ώστε η υπόθεση που θα στήσουμε να έχει υπόσταση και να είναι τεκμηριωμένη», υπογράμμισε.

Απουσία γιατρών στα ΤΑΕΠ

Την ίδια ώρα, η κ. Ευσταθίου έκανε λόγο για καταγγελίες αναφορικά με τη απουσία ειδικών ιατρών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΑΕΠ) των ιδιωτικών νοσηλευτηρίων.

«Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις όπου έχουν παρατηρηθεί ασθενείς να επισκέπτονται ιδιωτικό ΤΑΕΠ, τους κάνουν εξετάσεις και στο τέλος τους ενημερώνουν ότι χρειάζονται εξέταση από ειδικότητα η οποία δεν διατίθεται οn call.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, ο  ασθενής αναγκάζεται να επισκεφθεί άλλο ΤΑΕΠ όπου σε κάποιες περιπτώσεις γίνεται επανάληψη των εξετάσεων και κατ’ επέκταση διπλή χρέωση του συστήματος.

«Δεν μιλάμε μόνο για την ταλαιπωρία τους ασθενή αλλά σε περίπτωση που η κατάσταση του είναι σοβαρή, με το χρονικό διάστημα που περνά, μπορεί η κατάστασή του να αποβεί κρίσιμη», τονίζει.

Τέλος η κ. Ευσταθίου υπογραμμίζει ότι ο ΟΑΥ θα πρέπει να εξετάσει ξανά το θέμα αυτό και αν κάποιο νοσηλευτήριο δεν μπορεί να παρέχει κάποιες βασικές υπηρεσίες δεν θα πρέπει να έχει ΤΑΕΠ αλλά ένα σταθμό που να μπορεί να σταθεροποιεί τις επείγουσες περιπτώσεις και να γίνεται διακομιδή αλλού.

Της Μόνικας Μακρυγιάννη

Σχετικά Άρθρα