Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τεχνητή νοημοσύνη και ερωτικές σχέσεις
09 Ιουλίου 2025, 18:00

Επιστημονικό άρθρο του Δρ Bruce Y. Lee, καθηγητή στο CityUniversity of NewYork, που δημοσιεύτηκε στο PsychologyToday, αναφέρεται στη σχέση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με το νέο τρόπο να κάνουν σχέσεις τα ζευγάρια. Η 14η ετήσια έρευνα Singles in America, αποκάλυψε ότι σχεδόν οι μισοί εκπρόσωποι της γενιάς Z (ηλικίες 18-27) έχουν ήδη εντάξει την τεχνητή νοημοσύνη στις ερωτικές τους σχέσεις. Μάλιστα, η χρήση της από εργένηδες αυξήθηκε κατά 333% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ο JustinGarcia, Ph.D., επικεφαλής επιστημονικός σύμβουλος του Match και εκτελεστικός διευθυντής του Ινστιτούτου Kinsey που διεξήγαγαν την έρευνα, εξήγησε ότι «αν και είναι ακόμη μειοψηφία, όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη στα ραντεβού. Έτσι ρωτήσαμε τόσο για τη χρήση της όσο και για το κατά πόσο δεκτικοί είναι στο να την αξιοποιήσουν».
Η μελέτη διεξήχθη σε δείγμα 5.001 ατόμων, ηλικίας 18 έως 98 ετών, και περιλάμβανε εκπροσώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες: γενιά Z (18-27), Millennials (28-43), Gen X (44-59) και Boomers (60+). Αν και η έρευνα κάλυπτε ευρύ φάσμα θεμάτων, η τεχνητή νοημοσύνη είχε σαφώς εξέχουσα θέση, ενώ αναδείχθηκε ο αυξανόμενος ρόλος της σε διάφορες πτυχές της ζωής.
Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται κυρίως για την αξιολόγηση πιθανών αντιστοιχιών στις εφαρμογές γνωριμιών. Μέσα από αλγόριθμους, τα συστήματα προσπαθούν να αναγνωρίσουν συμβατά προφίλ, προσφέροντας μια πιο στοχευμένη εμπειρία. Σε έναν χώρο όπου τα περισσότερα προφίλ περιέχουν παρόμοιες φράσεις και περιγραφές, μπορεί να βοηθήσει να ξεχωρίσουν οι ουσιαστικές λεπτομέρειες -εφόσον βέβαια οι αλγόριθμοι έχουν σχεδιαστεί με ορθό τρόπο.
Οι χρήστες πολλές φορές καταφεύγουν σε επιφανειακά κριτήρια, όπως φωτογραφίες, γεγονός που καθιστά την παρέμβασή της σημαντική για την ανάδειξη ουσιαστικότερων χαρακτηριστικών, όπως η προσωπικότητα και οι αξίες.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 26% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι διευκολύνει τις διαδικτυακές γνωριμίες, ενώ:
22% ανέφερε ότι είχε περισσότερες αντιστοιχίες
24% διαπίστωσε βελτίωση στην ποιότητα των αντιστοιχιών
21% εκτίμησε την εξοικονόμηση χρόνου
44% εξέφρασε την επιθυμία να φιλτράρει η τεχνητή νοημοσύνη τις προτάσεις για καλύτερη συμβατότητα.
Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό χρηστών δηλώνει ότι την αξιοποιεί ως βοηθό στη σύνταξη του προφίλ τους ή για το τι να γράψουν κατά την έναρξη μιας συνομιλίας. Το 41% των ερωτηθέντων θα την χρησιμοποιούσε για να ξεκινήσει μια προσωπική συζήτηση, ενώ το 40% επιθυμεί να τη αξιοποιήσει για τη δημιουργία ενός πιο ελκυστικού προφίλ.
Πέρα από εργαλείο, για αρκετούς χρήστες η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί και ως εναλλακτικός ρομαντικός σύντροφος. Η έρευνα έδειξε ότι το 16% των ερωτηθέντων έχει έρθει σε «σχέση» με μια μορφή της. Το ποσοστό αυτό ήταν υψηλότερο στους Gen Z (33%) και τους Millennials (23%).
Tags: Σεξ και σχέσεις