ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Η ομορφιά στα μαλλιά ξεκινάει από το στομάχι…

18 September 2019, 08:25

images

Το σωστό φαγητό, με ποικιλία και πολλά θρεπτικά συστατικά, είναι βασικός παράγοντας διατήρησης των πλούσιων και λαμπερών μαλλιών.

Έχει αποδειχτεί ότι εκτός από τα γονίδια, η διατροφή είναι σίγουρα ο πιο σημαντικός παράγοντας για υγιή μαλλιά.

Πρωτεΐνες

Καθώς οι τρίχες μας είναι φτιαγμένες από πρωτεΐνες, μια δίαιτα πλούσια σε πρωτεΐνες – και μάλιστα υψηλής διατροφικής αξίας όπως είναι το κόκκινο κρέας- βοηθά πολύ.

Αντιθέτως, μία διατροφή φτωχή ή με απουσία πρωτεΐνης, οδηγεί σε αδυνάτισμα της τρίχας και σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και σε αλωπεκία.

Σίδηρος

Ο σίδηρος είναι απαραίτητο συστατικό για γερά και λαμπερά μαλλιά ενώ η έλλειψη του οδηγεί σε τριχόπτωση και αλωπεκία.

Το κρέας, κόκκινο και λευκό, και τα ψάρια είναι απολύτως απαραίτητες πηγές σιδήρου.

Οι χορτοφάγοι μπορούν να τρώνε αντί αυτών (χωρίς να τα αντικαθιστούν πλήρως) σπανάκι, άλλα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και μπρόκολο για να πάρουν σίδηρο από φυτικές πηγές.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.

Δεν έχει νόημα λοιπόν να τρώμε φαγητά με σίδηρο αλλά να έχουμε έλλειψη αυτής της βιταμίνης.

Για να πάρουμε αρκετή ποσότητα από αυτή την βιταμίνη πρέπει να τρώμε μούρα, πορτοκάλια, μπανάνες, γλυκοπατάτες, ακτινίδια και φράουλες. Η ίδια βιταμίνη εξάλλου βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου από τον οργανισμό που ωφελεί εκτός από το δέρμα, και τα μαλλιά.

Λιπαρά Ω3

Τα Ω3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας και δεν μπορεί να τα συνθέσει μόνος του. Τα παίρνουμε από τα λιπαρά ψάρια όπως είναι η σαρδέλα και ο σολομός, το αβοκάντο και κάποιους ξηρούς καρπούς.

Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη αυτή βοηθά τον οργανισμό να παράγει το σμήγμα, την λιπαρή ουσία που θεωρούμε ότι λερώνει τα μαλλιά μας.

Η ουσία αυτή εκκρίνεται από αδένες στο τριχωτό της κεφαλής και παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας του δέρματος και των τριχών.

Η βιταμίνη Α βρίσκεται σε λαχανικά πλούσια σε Β-καροτένιο όπως είναι οι κολοκύθες, τα καρότα και οι γλυκοπατάτες .

Ψευδάργυρος και σελήνιο

Η έλλειψη ψευδαργύρου από τον οργανισμό οδηγεί σε τριχόπτωση και πιτυρίδα. Πλούσια στα συστατικά αυτά είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα οστρακοειδή, το μοσχάρι και τα αβγά.

Βιταμίνη Ε

Η πολύωρη έκθεση στον ήλιο μπορεί να βλάψει το δέρμα και τα μαλλιά. Όταν παίρνουμε όμως αρκετή βιταμίνη Ε από τη διατροφή μας, τότε προστατευόμαστε. Πηγές πλούσιες στ βιταμίνη αυτή είναι οι ξηροί καρποί και το ελαιόλαδο.

ΠηγήJo Lewin - Community Nutritionist 

Σχετικά Άρθρα