ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Βροχή τα παράπονα ασθενών για φάρμακα εκτός ΓεΣΥ

03 Μαρτίου 2023, 06:00

images

Σημαντική αύξηση των παραπόνων των ασθενών σημειώθηκε κατά το Φεβρουάριο του 2023, σε αντίθεση με τους προηγούμενους μήνες, με τα περισσότερα παράπονα να αφορούν φάρμακα και θεραπείες που δεν είναι ενταγμένα στο ΓεΣΥ, καθώς και καταγγελίες για συμπεριφορά ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Δικαιωμάτων Ασθενών της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ), το Παρατηρητήριο για το μήνα Φεβρουάριο έχει δεχθεί συνολικά 77 παράπονα, ενώ για τον Ιανουάριο καταγράφηκαν 44 παράπονα, τον Δεκέμβριο 25 παράπονα και τον Νοέμβριο 65 παράπονα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν για φάρμακα και θεραπείες (σχεδόν 40) και καταγγελίες για την συμπεριφορά και εξυπηρέτηση από το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό σε δημόσια νοσηλευτήρια κατά τη νοσηλεία ηλικιωμένων ασθενών (σχεδόν 15).

Όσον αφορά τα φάρμακα και τις θεραπείες, αφορούσαν κυρίως την κατηγορία των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΣΦ), όπως συμπληρώματα και βιταμίνες, που δεν είναι ενταγμένα στο ΓεΣΥ και για ασθενείς με χρόνια νοσήματα που αναγκάζονται να τα αγοράζουν εκτός ΓεΣΥ.

Επιπλέον, τα παράπονα αφορούσαν και απορρίψεις ονομαστικών αιτημάτων για χορήγηση φαρμάκων καθώς και αυξήσεις στα ποσά συνεισφοράς των φαρμακευτικών σκευασμάτων εντός ΓεΣΥ.

Αναφορικά με τις ηλικιακές ομάδες των παραπονούμενων ασθενών, οι περισσότεροι έχουν ηλικία 51-70 ετών και 71 ετών και άνω.

Πολλά παράπονα για ιατρικές αμέλειες στον ΟΑΥ

Η διευθύντρια του Τμήματος Παραπόνων και Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοίκησης του ΟΑΥ, Μαρία Κυθραιώτου, σε δηλώσεις της στο YgeiaWatch ανέφερε ότι ο οργανισμός λαμβάνει αρκετά παράπονα, πολλά εκ των οποίων αφορούν ιατρικές αμέλειες και συμπεριφορές γιατρών.

Όπως ανέφερε, «ο οργανισμός δεν έχει την αρμοδιότητα να ελέγξει αυτά τα παράπονα, παρά μόνο τα δικαστήρια και ο Παγκύπριος Ιατρικός Σύλλογος».

Για τα παράπονα αυτά, «εμείς δεν έχουμε αρμοδιότητα να τις ελέγχουμε, είναι αρμοδιότητα των δικαστηρίων», είπε, καθώς επίσης λαμβάνονται και πολλά παράπονα τα οποία έχουν σχέση με συμπεριφορές γιατρών, για τα οποία έχει αρμοδιότητα να ελέγξει ο Παγκύπριος Ιατρικός Σύλλογος αναφορικά με τη δεοντολογία του ιατρικού επαγγέλματος.

Από την άλλη, τα παράπονα που έχει ως αρμοδιότητα να αναλαμβάνει ο ΟΑΥ αφορούν χρεώσεις που δεν έπρεπε να γίνουν, καταχρήσεις, ενδεχόμενες απάτες.

Όσον αφορά τη διαδικασία διαχείρισης παραπόνων, εξήγησε ότι αρχικά τα διαχειρίζεται το Κέντρο Εξυπηρέτησης στο τηλέφωνο 17000. Τα παράπονα που δεν μπορεί να επιλύσει σε πρώτο επίπεδο το Τμήμα Παραπόνων, αποστέλλονται στους λειτουργούς του οργανισμού.

Ως εκ τούτου, «εμείς ξεχωρίζουμε εκείνα τα παράπονα που έχουν να κάνουν με τη κατάχρηση, με πράξεις οι οποίες είναι αντίθετες με τις δικές μας νομοθετικές προϋποθέσεις», πρόσθεσε η κ. Κυθραιώτου. 

Της Ουρανίας Στυλιανού



Σχετικά Άρθρα