ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Μανταρίνια για νοστιμιά και υγεία

30 Νοεμβρίου 2020, 09:00

images

Φλαβονοειδή, μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α και C, είναι μερικά από τα θρεπτικά συστατικά στα μανταρίνια, το μικρό φρούτο του χειμώνα που μοιάζει με το πορτοκάλι όχι μόνο στο χρώμα αλλά και σε δράση στην υγεία μας...

Tο φυλλικό οξύ, το κάλιο και διάφορα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στα μανταρίνια έχουν οφέλη στο νευρολογικό μας σύστημα ενώ ειδικά το κάλιο έχει σχετιστεί με αυξημένη ροή αίματος στον εγκέφαλο και ενίσχυση της νευρικής δραστηριότητας, της συγκέντρωσης και της γνωστικής ικανότητας. 

Επίσης, τα μανταρίνια είναι γεμάτα βιταμίνη Β6, η οποία βοηθά στη βελτίωση της ψυχικής διάθεσης. Και λόγω του υψηλού περιεχομένου τους σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυλλικό οξύ θεωρούνται επωφελή για την ομαλή νευρογένεση και ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου. 

Οι βιταμίνες Β6 και C, το κάλιο και οι φυτικές ίνες έχουν όμως και θετική δράση στην υγεία της καρδιάς. Σύμφωνα με αμερικανική έρευνα, οι άνθρωποι που δεν λαμβάνουν τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη καλίου (4.700mg) έχουν 40% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Λόγω εξάλλου του καλίου, και δεδομένου ότι ένα μεγάλο μανταρίνι περιέχει 199 mg καλίου, βοηθούν τα αιμοφόρα αγγεία να χαλαρώσουν και διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα την αρτηριακή πίεση.

Και επειδή οι λοιμώξεις είναι στην επικαιρότητα με την πανδημία, πρέπει να τονίσουμε ότι τα μανταρίνια ωφελούν το ανοσοποιητικό σύστημα παρέχοντας το 53% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C, η οποία βοηθά το σώμα να αναπτύξει αντίσταση κατά μολυσματικών παραγόντων και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που σχετίζονται με την εκδήλωση χρόνιων νόσων.

Σχετικά Άρθρα