ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Τα οφέλη δημοφιλών τροφών για την υγεία

21 September 2019, 08:00

images

Παρά τις διαρκείς εξελίξεις στο χώρο, τόσο της ιατρικής, όσο και των επιστημών της διατροφής, παραμένει σταθερή η γνώση ότι η υγιεινή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας, καρδιαγγειακών παθήσεων και ορισμένων τύπων καρκίνου.

Η Medical News Today παρουσίασε πρόσφατα λίστα με τα καλύτερα υγιεινά τρόφιμα εκ των οποίων σας παραθέτουμε τα πιο συνηθισμένα στη χώρα μας:

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα είναι πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, χαλκό, μαγνήσιο, πρωτεΐνη και ακόρεστα λιπαρά οξέα.

Μελέτες έχουν αποκαλύψει ότι τα αμύγδαλα μπορούν δυνητικά να βοηθήσουν στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων, να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου και να βοηθήσουν στην παράταση της ζωής.

Μήλα

Τα μήλα έχουν εντυπωσιακό θρεπτικό προφίλ. Εξ ου και η γνωστή φράση «ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα»!

Τα μήλα περιέχουν περίπου το 14% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη C ( που είναι ισχυρό φυσικό αντιοξειδωτικό), βιταμίνες του συμπλέγματος Β, διαιτητικές ίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα όπως ασβέστιο και κάλιο .

Η κατανάλωση μήλων μπορεί δυνητικά να βοηθήσει στην πρόληψη της άνοιας και να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη.

Ρόκα

Μαζί με άλλα φυλλώδη λαχανικά, η ρόκα περιέχει πολύ υψηλά επίπεδα νιτρικών αλάτων που έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν την αρτηριακή πίεση, μειώνει την ποσότητα οξυγόνου που απαιτείται κατά τη διάρκεια της άσκησης και ενισχύει τις αθλητικές επιδόσεις.

Τα πιθανά οφέλη από την κατανάλωση της περιλαμβάνουν τη μείωση του κινδύνου καρκίνου, την πρόληψη της οστεοπόρωσης και τη βελτίωση της οξυγόνωσης των μυών κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Σπαράγγι

Τα σπαράγγια είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες και περιέχουν υψηλά επίπεδα βιταμίνης Β6, ασβεστίου, ψευδαργύρου και μαγνησίου.

Μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη και δρουν ως φυσικό διουρητικό, το οποίο μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και να αποβάλει τα περιττά υγρά.

Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε κάλιο και θρεπτικές ουσίες και απαλλαγμένες από λίπος, χοληστερόλη και νάτριο. Έτσι βοηθούν στην διατήρηση καλής αρτηριακής πίεσης και στην υγεία της καρδιάς.

Βασιλικός

Ο βασιλικός είναι πλούσιος σε βιταμίνες Α, Κ, C, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο και ασβέστιο. Μπορεί δυνητικά να μειώσει τη φλεγμονή και το πρήξιμο, να αποτρέψει τις βλαβερές συνέπειες της γήρανσης και μπορεί να είναι χρήσιμος στη θεραπεία της αρθρίτιδας και των φλεγμονωδών παθήσεων του εντέρου.

Παντζάρι

Το παντζάρι είναι πλούσια πηγή φυλλικού οξέος και μαγγανίου και περιέχει επίσης θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, βιταμίνη Β-6, παντοθενικό οξύ, χολίνη, βεταϊνη, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο, χαλκό και σελήνιο.Παίζει σημαντικό στην υγεία καρδιάς και αγγείων.

Καρότα

Τα καρότα είναι μια μεγάλη πηγή βιταμίνης Α. Παρέχουν το 210% των μέσων αναγκών των ενηλίκων για την ημέρα.Τα πιθανά οφέλη για την υγεία των καρότων περιλαμβάνουν: Πρόληψη του καρκίνου του πνεύμονα, καταστροφή των κυττάρων λευχαιμίας και παρεμπόδιση της εξέλιξής τους και συμβάλλουν στην διατήρηση της καλής όρασης.

Μέλι

Το μέλι διαθέτει αντισηπτικές και αντιβακτηριακές ιδιότητες. Μελέτες έχουν ανακαλύψει ότι το μέλι μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης , να συντομεύσει τη διάρκεια της βακτηριακής διάρροιας, να θεραπεύσει εγκαύματα, να ελαχιστοποιήσει τις εποχιακές αλλεργίες και να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις.

Γάλα

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι μια μεγάλη διαιτητική πηγή ασβεστίου. Το ασβέστιο έχει πολλές επιδράσεις στο σώμα, αλλά η κύρια εργασία του είναι η ανάπτυξη και διατήρηση υγιών οστών και δοντιών.

Το ασβέστιο είναι επίσης σημαντικό για την πήξη του αίματος και την επούλωση πληγών, διατηρώντας την κανονική αρτηριακή πίεση και συσταλτικότητα των μυών, περιλαμβανομένης της καρδιάς. Το γάλα παρέχει επίσης μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνη Α, ριβοφλαβίνη, βιταμίνες Β-6 και Β-12.

Σχετικά Άρθρα