«And Just Like That…» κάνουν σεξ και οι μεσήλικες γυναίκες
23 Μαΐου 2025, 18:00

Οι γυναίκες μέσης ηλικίας δεν κάνουν σεξ - ή αυτό ίσως μάς κάνουν να πιστεύουμε τα δημοφιλή μέσα ενημέρωσης-. Το «And Just Like That…», η συνέχεια της πρωτοποριακής σειράς «Sex and the City» του καναλιού HBO Max , έρχεται να αμφισβητήσει αυτά τα δεδομένα και να τα αλλάξει. Η εκπομπή εστιάζει στη ζωή και την ταυτότητα των γυναικών μέσης ηλικίας, χρησιμοποιώντας πορίσματα από μελέτες που δείχνουν ότι το 73% των γυναικών στη μέση ηλικία είναι σεξουαλικά ενεργές.
Στο «And Just Like That…» παρακολουθούμε την ιστορία των Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker), Miranda Hobbes (Cynthia Nixon) και Charlotte York (Kristin Davis) 11 χρόνια μετά τη 2η ταινία του «Sex and the City». Στα 50 τους πλέον, οι χαρακτήρες έρχονται αντιμέτωποι με ζητήματα που αφορούν κυρίως στη φιλία και τη γήρανση.
Η σειρά εξερευνά τις εξελισσόμενες ταυτότητες και σχέσεις τους, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις και τις επιτυχίες της μέσης ηλικίας. Με την τρίτη σεζόν να έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στις 29 Μαΐου, το "And Just Like That..." συνεχίζει να παλεύει για να την ανάδειξη των μεσήλικων γυναικών ως πολύπλευρα άτομα που διεκδικούν τη σεξουαλική τους ελευθερία.
Ωστόσο, σύμφωνα με το The Conversation, έρευνα του Ινστιτούτου Geena Davis, η οποία εξέτασε την εκπροσώπηση των μεσήλικων γυναικών σε ταινίες και σειρές, σε μια περίοδο 10 ετών, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι, σε ταινίες και δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές με τις υψηλότερες εισπράξεις, λιγότερο από το 25% των χαρακτήρων ήταν άνω των 50 ετών. Όπου εμφανίζονταν, ήταν κυρίως άνδρες, συχνά παρουσιάζονταν με βάση στερεότυπα για την τρίτη ηλικία, ενώ ήταν λιγότερο πιθανό να εμφανίζονται σε ρομαντικές ιστορίες ή να δείχνουν στοργή.
Στην πραγματικότητα, τα 2/3 των χαρακτήρων ηλικίας 50 ετών και άνω στην τηλεόραση, και 4 στους 5 στον κινηματογράφο, ήταν άνδρες. Συνολικά, με ορισμένες πρόσφατες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις , οι γυναίκες άνω των 50 ετών καθίστανται σε μεγάλο βαθμό αόρατες στα μέσα ενημέρωσης και στις παραγωγές. Μάλιστα, σε ιστορίες που επικεντρώνονται στο ρομαντισμό και το σεξ, σπάνια βρίσκονται στο επίκεντρο.
Αυτή η έλλειψη εκπροσώπησης όχι μόνο επηρεάζει τις κοινωνικές αντιλήψεις σχετικά με το τι σημαίνει να είσαι γυναίκα άνω των 50, αλλά δημιουργεί επίσης χαμένες ευκαιρίες για παραγωγές, διαφημιστές και κινηματογραφιστές να προβάλουν αυθεντικές ιστορίες που έχουν απήχηση στο κοινό.
Τα μέσα ενημέρωσης στη σύγχρονη κοινωνία όχι μόνο αντανακλούν τον πολιτισμό, αλλά και τον επηρεάζουν. Μέσω της αναπαράστασης και της αφήγησης ιστοριών, τα μέσα ενημέρωσης έχουν τη δύναμη να αναδείξουν πλήρως τη ζωή και την ταυτότητα των ατόμων.
Επομένως, οι γυναίκες άνω των 50 ετών δεν πρέπει να παραγκωνίζονται από τις τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Αξίζουν να θεωρούνται και να αναγνωρίζονται ως γυναίκες που διαθέτουν ρομαντισμό, σεξουαλικότητα, στοργή.