ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Υγιή καρδιά με 4 κινήσεις ματ

14 Αυγούστου 2020, 10:00

images

Όπως υποστηρίζουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, αν εξαιρέσουμε σοβαρά προβλήματα στην καρδιά που είναι κληρονομούμενα ή εκ γενετής, μπορούμε με απλές κινήσεις να διατηρήσουμε μέχρι την τρίτη ηλικία υγιή την καρδιά μας.

Πρώτα από όλα, πολύ καλό μας κάνουν οι ξηροί καρποί όταν τους χρησιμοποιούμε ως καθημερινό σνακ. Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε υγιεινά ακόρεστα λιπαρά. «Η κατανάλωση λίγο παραπάνω από 140 γραμμάρια ξηρών καρπών την εβδομάδα συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου», λέει ο διαιτολόγος του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, Δρ Christie Williams, MS, R.D.N. Τα καρύδια έχουν τα περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά, τα οποία μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης.

Μία άλλη κίνηση ματ είναι είναι η σωματική άσκηση. Μάλιστα όπως υποστηρίζουν οι επιστήμονες, η αύξηση του χρόνου άσκησης είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για υγιή καρδιά. Και θα πρέπει να ασκούμαστε τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας, όπως τονίζει ο καθηγητής Ιατρικής και φυσιολόγος του Johns Hopkins, Δρ Kerry J. Stewart, Ed.D. Ωστόσο, ακόμα και μικρότερης έντασης κινήσεις όπως το τέντωμα για 10 έως 15 λεπτά μπορούν να ωφελήσουν την καρδιαγγειακή υγεία, με στόχο τα 150 λεπτά την εβδομάδα.

Η επόμενη απόφαση που πρέπει να πάρουμε είναι να πηγαίνουμε νωρίς για ύπνο το βράδυ. Κι αυτό επειδή χωρίς αρκετό ύπνο, ο κίνδυνος για καρδιακές παθήσεις και έμφραγμα αυξάνεται, ανεξάρτητα από την ηλικία , το βάρος, τον χρόνο άσκησης ή το κάπνισμα.

Τέλος, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, η τέταρτη κίνηση ματ είναι να κάνουμε περιοδικά check-up. Όπως λένε, ο γιατρός θα μας ενημερώσει εγκαίρως για πιθανό καρδιακό κίνδυνο, και θα προλάβουμε το όποιο πρόβλημα στην αρχική του εκδήλωση οπότε και αντιμετωπίζεται καλύτερα!

Σχετικά Άρθρα