ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Ένα παιχνίδι ρόλων θα μπορούσε να ωθήσει τα κορίτσια στην Επιστήμη

19 Δεκεμβρίου 2022, 10:00

images

Το παιχνίδι προσποίησης προσφέρει στα παιδιά έναν τρόπο να μάθουν για τον κόσμο και τη θέση τους σε αυτόν. Όταν τα παιδιά παίζουν φορώντας, για παράδειγμα, κοστούμια, εξερευνούν πώς μπορεί να είναι να έχουν διαφορετικά σύνολα χαρακτηριστικών ή πώς μπορεί να τους αρέσει να καταλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο ρόλο. Σε μια πρόσφατα δημοσιευμένη εργασία, οι ερευνητές εξέτασαν εάν η προσποίηση μιας ταλαντούχας γυναίκας επιστήμονα, θα μπορούσε να ενθαρρύνει τα νεαρά κορίτσια να επιμείνουν σε μια εργασία που βασίζεται στην Επιστήμη.

Γι' αυτή τη νέα μελέτη, ερευνητές από το Yale, το Duke και το Πανεπιστήμιο του Σικάγο, παρακολούθησαν 240 παιδιά μεταξύ 4 και 7 ετών, τα οποία ολοκλήρωσαν τη μελέτη μέσω του Zoom. Τα παιδιά ανατέθηκαν τυχαία σε μία από τις τρεις διαφορετικές συνθήκες πριν παίξουν ένα παιχνίδι με τον ερευνητή.

Στη «βασική συνθήκη», οι ερευνητές είπαν στα παιδιά ότι επρόκειτο να «γίνουν επιστήμονες και να παίξουν ένα επιστημονικό παιχνίδι». Οι ερευνητές εξήγησαν επίσης το ρόλο των επιστημόνων: «Οι επιστήμονες εξερευνούν τον κόσμο και ανακαλύπτουν νέα πράγματα. Ένα σημαντικό μέρος του να είσαι επιστήμονας είναι να κάνεις προβλέψεις».

Η «συνθήκη έκθεσης» ήταν η ίδια με τη βασική συνθήκη, με τη διαφορά ότι στα παιδιά δόθηκαν επίσης πληροφορίες για έναν συγκεκριμένο επιστήμονα πριν ξεκινήσουν το παιχνίδι. Τα κορίτσια έμαθαν για τη Μαρί Κιουρί και τα αγόρια για τον Ισαάκ Νεύτωνα. Για παράδειγμα, οι ερευνητές είπαν στα κορίτσια σε αυτή την κατάσταση: «Η Μαρί Κιουρί είναι μια επιστήμονας που ανακάλυψε πραγματικά σημαντικά πράγματα για τον κόσμο! Το ιδιαίτερο με τη Δρ Μαρί είναι ότι πάντα δούλευε πολύ σκληρά, ακόμα και όταν τα πράγματα ήταν δύσκολα. Και όταν έκανε λάθη ή οι προβλέψεις της ήταν λάθος, συνέχιζε να προσπαθεί!».

Τέλος, στη «συνθήκη του παιχνιδιού ρόλων», τα παιδιά έμαθαν, είτε για τη Μαρί Κιουρί, είτε για τον Ισαάκ Νεύτωνα, αλλά τους ζητήθηκε επιπλέον να προσποιηθούν ότι είναι εκείνος ο επιστήμονας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Οι ερευνητές αναφέρονταν σε αυτά τα παιδιά με το όνομα του σχετικού επιστήμονα ενώ έπαιζαν. Για παράδειγμα, θα ρωτούσαν, «Ποια είναι η πρόβλεψή σας, Δρ Ισαάκ;».

Οι ερευνητές που διεξήγαγαν αυτή τη μελέτη, υποστηρίζουν ότι το παιχνίδι ρόλων μπορεί να προσφέρει μια σχετικά απλή μέθοδο αμφισβήτησης της πεποίθησης των νεαρών κοριτσιών ότι είναι λιγότερο πιθανό να είναι «πραγματικά, πραγματικά έξυπνα» από τα αγόρια. Είτε γίνει επιστήμονας είτε όχι, το να επιμένει ένα κορίτσι –ή και γενικά ένα παιδί- όταν έρχεται αντιμέτωπο με την αβεβαιότητα ή την αποτυχία είναι ένα χαρακτηριστικό που θα το βοηθήσει ιδιαίτερα στο μέλλον.


Σχετικά Άρθρα