ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Υποχρεωτική διαφήμιση από εμπόρους προϊόντων για οδική ασφάλεια

28 September 2022, 06:00

images

Την υποχρεωτική διαφήμιση ή συμπερίληψη κατάλληλων μηνυμάτων, με σκοπό την προώθηση της οδικής ασφάλειας από επιχειρήσεις ή/και άλλους φορείς και πρόσωπα που εμπορεύονται προϊόντα τα οποία σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την οδική ασφάλεια, προνοεί νομοσχέδιο που ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο στις 7 Σεπτεμβρίου.

Συγκεκριμένα, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε το νομοσχέδιο με τίτλο «Ο περί Οδικής Ασφάλειας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022» και σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, το θέμα της οδικής ασφάλειας έχει πολλές πτυχές, μία από τις οποίες είναι και η επικοινωνία κατάλληλων μηνυμάτων προς τους χρήστες του οδικού δικτύου.

Ωστόσο, το εν λόγο νομοσχέδιο δεν έχει ακόμη ψηφιστεί σε νόμο, καθώς το Υπουργικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε τον Υπουργό Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων να το καταθέσει στη Βουλή των Αντιπροσώπων για ψήφιση του.

Σημειώνεται ότι στο Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030, στον Τομέα της εκπαίδευσης, προβολής και ευαισθητοποίησης για την Οδική ασφάλεια, περιλαμβάνονται πολιτικές και δείκτες απόδοσης, με σκοπό την εφαρμογή μέτρων για την αλλαγή της κακής νοοτροπίας και αντιλήψεων για την Οδική Ασφάλεια που επικρατεί στην Κύπρο, με στόχο την αύξηση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης για την Οδική Ασφάλεια.

Ως εκ τούτου, κρίθηκε ορθό ότι, επιχειρήσεις ή/και άλλοι φορείς και πρόσωπα που εμπορεύονται προϊόντα τα οποία σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την οδική ασφάλεια, όπως τα οχήματα και το αλκοόλ, θα πρέπει να συνδράμουν, παράλληλα με την προσπάθεια για προώθηση των προϊόντων τους, στην γενική προσπάθεια για επικοινωνία κατάλληλων μηνυμάτων.

Μάλιστα, στη Γαλλία έχει θεσπιστεί και τέθηκε σε ισχύ σχετική νομοθεσία από την 1η Μαρτίου 2022.

Προστίθεται ότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο παρέχει τη δυνατότητα έκδοσης Διατάγματος από τον Υπουργό, στο οποίο θα καθορίζονται απαιτήσεις για σκοπούς βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.

Δηλαδή, τη συμπερίληψη επικοινωνιακών μηνυμάτων σε διαφημίσεις προώθησης αγοράς, ή χρήσης οχημάτων, ή διαφημίσεις που αφορούν στην κατανάλωση αλκοόλ, ή να καθορίσει άλλους τρόπους ένταξης επικοινωνιακών μηνυμάτων σε διαφημίσεις προώθησης για την αγορά ή χρήση τέτοιων οχημάτων ή διαφημίσεις που αφορούν στην κατανάλωση αλκοόλ.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, την υποχρέωση για συμπερίληψη των μηνυμάτων θα την έχει, το πρόσωπο εκ μέρους του οποίου γίνεται η προώθηση του προϊόντος.

Ο.Σ.

Σχετικά Άρθρα