ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

ΥΠΕΣ: Ενίσχυση της ασφάλειας στο νερό με νομοθεσία για πισίνες

16 Ιουλίου 2025, 17:00

images

Ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου που διέπει για την αδειοδότηση και τη λειτουργία των κολυμβητικών δεξαμενών και ο καθορισμός ξεκάθαρων προϋποθέσεων για τη λειτουργία τους εμπίπτουν στην πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για ενίσχυση της ασφάλειας στο νερό, σημειώνει το Υπουργείο Εσωτερικών σε ανακοίνωση για τον νόμο και τους κανονισμούς, που ψήφισε η Βουλή  στις 10 Ιουλίου, προς αντικατάσταση του περί Δημόσιων Κολυμβητικών Δεξαμενών Νόμου του 1992 (Ν. 55(Ι)/1992) και των περί Δημόσιων Κολυμβητικών Δεξαμενών Κανονισμών του 1996 (ΚΔΠ 368/1996).

Μέσα από την υλοποίηση σειράς δράσεων, με έμφαση στην πρόληψη των ατυχημάτων και των πνιγμών, η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη διασφάλιση της προστασίας των πολιτών στο υδάτινο περιβάλλον, προσθέτει το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέροντας ότι η νομοθεσία, ως ίσχυε, παρουσίαζε σημαντικά προβλήματα εφαρμογής, καθώς δεν προέβλεπε σαφή διάκριση μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών κολυμβητικών δεξαμενών, πρακτική που καθιστούσε τη συμμόρφωση είτε ανέφικτη είτε οικονομικά ασύμφορη.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει πως το νέο νομοθετικό πλαίσιο εισάγει για πρώτη φορά σαφή κατηγοριοποίηση των κολυμβητικών δεξαμενών σε Τύπου 1, Τύπου 2 και Τύπου 3, καθορίζοντας με σαφήνεια τις υποχρεώσεις που απορρέουν από κάθε κατηγορία, όπως η υποχρέωση άδειας λειτουργίας, ο απαιτούμενος αριθμός εποπτών ασφαλείας, καθώς και τα προβλεπόμενα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Το Υπουργείο Εσωτερικών διευκρινίζει παράλληλα ότι μειώνονται οι απαιτούμενοι έλεγχοι σε παγκύπρια βάση, καθώς ένας μεγάλος αριθμός δεξαμενών θα κατατάσσεται στην κατηγορία Τύπου 3, για τις οποίες οι έλεγχοι θα διεξάγονται σε δειγματοληπτική βάση.

Αναφέροντας περαιτέρω ότι η νέα νομοθεσία διαχωρίζει σαφώς το λειτουργικό από το κατασκευαστικό μέρος των κολυμβητικών δεξαμενών, καθώς το πρώτο ρυθμίζεται από τον παρόντα νόμο και τους σχετικούς κανονισμούς, ενώ το κατασκευαστικό σκέλος προβλέπεται να ρυθμιστεί μέσω χωριστών κανονισμών που θα εκδοθούν δυνάμει του περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών Νόμου.

Σχετικά Άρθρα