ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Σχολεία: Προτάσεις για εκπαίδευση μέσω βιντεομαθημάτων

05 Φεβρουαρίου 2023, 06:00

images

Η εξέλιξη της τεχνολογίας φαίνεται να βρίσκει έτοιμους τους μαθητές στην υιοθέτηση της ψηφιακής εκπαίδευσης, ενώ επί τάπητος τίθεται και η διδασκαλία μέσω βιντεομαθημάτων για καλύτερη εμπέδωση της γνώσης.

Στο πλαίσιο της Δράσης eTwinning του προγράμματος Eramsus+ πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου, το Συνέδριο Σχολικής Εκπαίδευσης με θέμα «Όραμα για το νέο Ευρωπαϊκό σχολείο: δημιουργικό, συμπεριληπτικό , αειφόρο», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο πρόεδρος της Κυπριακής Μαθηματικής Εταιρείας, της επιτροπής παιδείας της Ευρωπαϊκής Μαθηματικής Εταιρείας και καθηγητής εκπαίδευσης STEAME στο Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας, Γρηγόρης Μακρίδης αναφέρθηκε στο σχολείο STEAME (science, technology, engineering, arts and mathematics) και τη μάθηση στο μέλλον.

Σύμφωνα με τον κ. Μακρίδη, «αν δεν αλλάξουμε αυτούς τους χώρους μάθησης, στα επόμενα τριάντα χρόνια θα κλείσουν τα περισσότερα σχολεία», καθώς ο κύριος λόγος είναι ότι «σύντομα θα γίνει δικαίωμα του κάθε ευρωπαίου πολίτη, να μπορεί να κάνει homeschooling, δηλαδή να μαθαίνει από το σπίτι του».

«Όταν αυτό συμβεί λόγω της τεχνολογίας και της ψηφιακής μάθησης, ο μαθητής θα έρθει να πει ότι δεν θέλει να βρίσκεται στην τάξη έξι ώρες, να αντιγράφει από τον πίνακα και να μην προλαβαίνει να καταλάβει τι αντιγράφει, και μετά να θέλει άλλες έξι ώρες στο φροντιστήριο για να καταλάβει αυτό που αντέγραψε», εξήγησε.

Συνεπώς, όπως προβλέπεται, «το 80% των μαθητών θα προτιμήσουν να κάνουν homeschooling μαθαίνοντας μέσα σε δύο ώρες» και ως επακόλουθο τα σχολεία θα κλείσουν.

«Φυσικά οι εκπαιδευτικοί δεν θα χάσουν τη δουλειά τους γιατί θα προσφέρουν τα εργαλεία, αυτά που χρειάζεται για να μαθαίνουν οι μαθητές», διευκρίνισε.

Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι «με τα σημερινά δεδομένα, τα παιδιά δεν θέλουν να διαβάζουν κείμενο πλέον, δεν τους προσελκύει το κείμενο. Προτιμούν να παίρνουν πληροφορία και μάθηση μέσω βίντεο», προσθέτοντας ότι «η τεχνολογία πλέον τρέχει τόσο γρήγορα και πρέπει να αναπτυχθούν οι ικανότητες να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε από μόνοι μας στην εξέλιξη και στην αλλαγή της τεχνολογίας».

Όπως δήλωσε, «δεν θα αλλάξουμε εμείς την εκπαίδευση, ούτε οι πολιτικοί, ούτε οι ακαδημαϊκοί. Πιστεύω οι ίδιοι οι μαθητές θα αλλάξουν την εκπαίδευση».

Ο κ. Μακρίδης έκανε επίσης αναφορά σε τρία βασικά βήματα, με τα οποία θα μπορούσαν να αλλάξουν οι τρέχουσες σχολικές δομές μάθησης - που έχουν εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα, μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις σε χαρτιά και έχουν έξι ώρες διδασκαλίας αντί ώρες μάθησης.

Οι τρέχουσες σχολικές δομές θα μπορούσαν να μετατραπούν ως εξής:

-Εξασφάλιση ψηφιακής μάθησης μέσω βιντεομαθημάτων που θα δημιουργούν οι εκπαιδευτικοί.

-Επιμόρφωση και στήριξη εκπαιδευτικών για να μπορούν να συνεργάζονται με εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων ώστε να μπορούν να συνδημιουργούν περιγραφές για μαθητικές εργασίες (Σχέδια μάθησης και δημιουργικότητας). Συνεργασία μεταξύ σχολείων, πανεπιστημίων και βιομηχανίας σε υβριδικά περιβάλλοντα.

-Δημιουργία περισσότερων ανοικτών χώρων στα σημερινά σχολεία ή σχεδιασμός νέων με σχετικές υποδομές στήριξης της εργασίας σε ομάδες.

Όραμα για ένα νέο ευρωπαϊκό σχολείο

Κατά το χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης Δρ Ονησίφορος Ιορδάνου, της Εθνικής Υπηρεσίας που διαχειρίζεται το πρόγραμμα Erasmus+ ανέφερε ότι «οι δράσεις του νέου Προγράμματος έχουν διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προωθούν τη ψηφιακή μεταρρύθμιση, να υποστηρίζουν τη συμπερίληψη ατόμων με λιγότερες ευκαιρίες και να ενθαρρύνουν την ενασχόληση των ευρωπαίων πολιτών με τα κοινά».

Σημείωσε ότι μέσω των δράσεων του προγράμματος Erasmus+ παροτρύνονται τόσο οι εθνικές υπηρεσίες όσο και οι δικαιούχοι, να υιοθετήσουν μία πράσινη κουλτούρα κατά τη διάρκεια υλοποίησης των σχεδίων τους.

Παράλληλα, όπως ανέφερε, ο συνολικός προϋπολογισμός για τη προγραμματική περίοδο 2021-2027 έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με την προηγούμενη, και ανέρχεται πλέον στα €26.2 δισ.

Το συνέδριο χαιρέτισε επίσης ο Δρ Γιάννης Σαββίδης, Προϊστάμενος Γραφείου Ευρωπαϊκών και Διεθνών  Υποθέσεων, Διά Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων του Υπουργείου Παιδείας.

Εκ μέρους του Υπουργού Παιδείας, αναφέρθηκε ότι «προσαρμοσμένη στην πρωτόγνωρη εμπειρία της πανδημίας το σημερινό συνέδριο θα αναδείξει ακόμη περισσότερο τη σημασία και την σημαντικότητα του προγράμματος eTwinning».

«Συγκεκριμένα, τα συνεργατικά έργα του προγράμματος έδωσαν τη δυνατότητα εύκολης προσαρμογής των συμμετεχόντων στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, στην εξασφάλιση εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας και χωρίς αποκλεισμούς για όλους τους μαθητές», σημειώνει.

Το συνέδριο παρακολούθησαν πάνω από 200 εκπαιδευτικοί από όλη την Κύπρο, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διακεκριμένους ομιλητές και να διευρύνουν τις γνώσεις τους μέσα από πρακτικά εργαστήρια.

Ακολούθησαν οι απονομές των Εθνικών Ετικετών Ποιότητας και των Ευρωπαϊκών Βραβείων Καινοτόμου Διδασκαλίας.

Η δράση eTwinning

Η δράση eTwinning ξεκίνησε επίσημα το 2005 και έκτοτε αποτελεί μια πανευρωπαϊκή κοινότητα διδασκαλίας και μάθησης, η οποία προωθεί τη σχολική συνεργασία στην Ευρώπη μέσω της χρήσης τεχνολογιών, πληροφορικής και επικοινωνιών.

Ταυτόχρονα, παρέχει συμβουλές, ιδέες και εργαλεία ώστε οι εκπαιδευτικοί να εμπλουτίζουν και να διευκολύνουν τη διδασκαλία τους, ενώ οι μαθητές μαθαίνουν συνεργατικά, μοιράζονται τις γνώσεις τους και ανταλλάσσουν απόψεις με φίλους τους από άλλες χώρες.

Της Ουρανίας Στυλιανού



Σχετικά Άρθρα