ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία των κατεχομένων πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

10 September 2025, 15:28

images

Η συνολική κατάσταση των σχολικών μονάδων στα κατεχόμενα, δύο ημέρες μετά την έναρξη των προετοιμασιών για το νέο σχολικό έτος 2025-2026, αναδεικνύει την αδυναμία του «υπουργείου παιδείας» και της «κυβέρνησης», αναφέρει σε γραπτή ανακοίνωση η τ/κ συντεχνία δασκάλων (KTÖS) που υπογράφει ο γραμματέας της Σουλεϊμάν Γκελένερ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση δεν έχουν γίνει οι απαραίτητοι «διορισμοί» βοηθών δασκάλων από την «επιτροπή δημόσιας υπηρεσίας», με αποτέλεσμα οι «σύνδεσμοι γονέων» να αναγκάζονται να προχωρούν σε παράτυπες προσλήψεις.

Στην ανακοίνωση που δημοσιεύει η διαδικτυακή «Özgür Gazete Kıbrıs», ο κ. Γκελένερ παρουσίασε στοιχεία έρευνας που διενεργήθηκε μέσω διευθυντών και εκπροσώπων σχολείων, αναφέροντας ότι οι ελλείψεις αφορούν υποδομές, τεχνολογικό εξοπλισμό και προσωπικό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, στο 57% των σχολείων διεξάγονται εργασίες επισκευής, στο 21% συνεχίζεται η χρήση λυόμενων αιθουσών, οι οποίες –όπως σημειώνεται– έχουν καταστεί μόνιμες λύσεις.

Παράλληλα, το 57% των σχολείων δεν διαθέτει ψυχολόγο ή σύμβουλο, ενώ στο 47% καταγράφεται έλλειψη ειδικών παιδαγωγών. Σημαντικές ελλείψεις υπάρχουν και σε τεχνολογικά μέσα: 55% των σχολείων δεν διαθέτει διαδραστικούς πίνακες, σχεδόν τα μισά στερούνται εξοπλισμού ειδικής αγωγής, ενώ 38% δεν έχει επαρκές διαδίκτυο.

Ο κ. Γκελένερ υπογράμμισε ότι η εκπαιδευτική ανισότητα εντείνεται, καθώς ορισμένα παιδιά έχουν πρόσβαση σε σύγχρονα εργαλεία, ενώ άλλα στερούνται βασικών υποδομών. Πρόσθεσε ότι ο συνωστισμός στις τάξεις και η έλλειψη χώρων άθλησης και παιχνιδιού επιβαρύνουν περαιτέρω την ποιότητα της διδασκαλίας.

Η KTÖS ζητά ολοκλήρωση όλων των έργων πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μόνιμες αίθουσες αντί για κοντέινερ και λυόμενες, «διορισμό» ειδικών και βοηθών δασκάλων και συνολική αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής. «Το δικαίωμα στην ποιοτική δημόσια εκπαίδευση αφορά την κοινωνία ολόκληρη και δεν μπορεί να θυσιάζεται σε προχειρότητες και κακοδιαχείριση», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Σχετικά Άρθρα