Κοινοποιήθηκαν 94 προϊόντα στο Σύστημα Safety Gate RAPEX
03 Ιουνίου 2025, 07:40

Την εβδομάδα που άρχισε στις 26 Μαΐου 2025 (RAPEX – Report 22) κοινοποιήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα, 94 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά των καταναλωτών.
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια Αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα, τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.
Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της ΥΠΚ.
Τα 94 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς, ως ακολούθως: 10 στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, 53 στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, 13 στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, 9 στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, 5 στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών και 4 στο Τμήμα Περιβάλλοντος.
Τα προϊόντα που αφορούν την ΥΠΚ, καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στον πίνακα που παρατίθεται πιο κάτω.
Επισημαίνεται ότι τα προϊόντα με αύξοντες αριθμούς 1 μέχρι 7 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου, ενώ τα προϊόντα με αριθμούς 8 μέχρι 10 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα χαμηλότερου κινδύνου.
Η ΥΠΚ καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.
Η ΥΠΚ καλεί επίσης τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα συγκεκριμένα προϊόντα, όπου κρίνεται σκόπιμο, να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα, από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να ενημερώσουν τον πωλητή σχετικά.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών που αφορούν τις Συμβάσεις για τις Πωλήσεις Αγαθών Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη συμμορφούμενου προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο (2) ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονό του μέσω της ιστοσελίδας της ΥΠΚ.
Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της ή τηλεφωνικώς: Γραμμή Καταναλωτή: 1429, Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας: 22200926/22200925/22200923, Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού: 25819150, Επαρχιακό Γραφείο Πάφου: 26804613, Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας/Αμμοχώστου: 24816160.