ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Αυξάνει τα έξοδα Υπ. Παιδείας η ολιστική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

30 Νοεμβρίου 2022, 12:05

images

Οικονομική επιβάρυνση και επέμβαση στην αρχή διάκρισης των εξουσιών θα επιφέρει η υλοποίηση της πρότασης νόμου που αφορά την εφαρμογή υποχρεωτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις τάξεις και όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας.

Συγκεκριμένα, την πρόταση νόμου κατέθεσε ο βουλευτής και πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου και προβλέπει η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση να εισάγεται ως υποχρεωτική στο αναλυτικό πρόγραμμα και ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων της δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης και καθορίζει επίσης το περιεχόμενο και τους στόχους που θα πρέπει να έχει η διαπαιδαγώγηση αυτή.

Η γνωμάτευση διευκρινίζει ότι τα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα των σχολείων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου κατόπιν πρότασης του Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Όπως αναδεικνύει η γνωμάτευση, με την εν λόγω πρόταση νόμου συνεπάγεται απασχόληση πρόσθετων εκπαιδευτικών, γεγονός που αυξάνει τις δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας και που δεν έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του υπουργείου και στο μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πλαίσιο.

Επομένως, η ψήφιση της πρότασης νόμου, συνεπάγεται επιβάρυνση του Πάγιου Ταμείου της Δημοκρατίας και αύξηση των εξόδων του προϋπολογισμού.

Προστίθεται ότι το άρθρο 80 του Συντάγματος προβλέπει ότι καμία πρόταση νόμου που συνεπάγεται αύξηση των εξόδων που προβλέπονται από τον προϋπολογισμό δεν δύναται να υποβληθεί από βουλευτή. 

Ασύμβατο με την αρχή διάκρισης εξουσιών

Εκτός από την αύξηση των προβλεπόμενων δαπανών, η Νομική Υπηρεσία κάνει λόγο για πρόσκρουση διατάξεων του Συντάγματος, εφόσον, η νομοθετική εξουσία επεμβαίνει στην διαμόρφωση του προϋπολογισμού του κράτους, κάτι για το οποίο αποκλειστική ευθύνη έχει η εκτελεστική εξουσία.

Ακόμη, «με την πρόταση νόμου η βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε ρυθμίσεις που επεμβαίνουν στην άσκηση της εκτελεστικής και/ή διοικητικής εξουσίας. Η πρόταση νόμου εμπεριέχει στοιχεία διοικητικής λειτουργίας και ως εκ τούτου καταστρατηγεί την συνταγματική αρχή της διάκρισης των εξουσιών».

Όπως αναφέρει, η βουλή των Αντιπροσώπων κατά την άσκηση του νομοθετικού της έργου δεν μπορεί να ασκεί οποιαδήποτε διοικητικής φύσεων εξουσία, η οποία έχει τεθεί υπό την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργικού Συμβουλίου.

Σημειώνεται ότι το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι ήδη ενταγμένο στα αναλυτικά προγράμματα διαφόρων διδακτικών αντικειμένων των σχολείων όλων των βαθμίδων και το Υπουργείο βρίσκεται σε διαδικασία εξεύρεσης τρόπου αλλαγής των αναλυτικών προγραμμάτων ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω.

Από πέρσι για πρώτη φορά εισάχθηκε σε μικρές ηλικίες 

Σε ανακοίνωση του το Υπουργείο Υγείας αναφέρει ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση έχει εισαχθεί για πρώτη φορά με συστηματικό τρόπο από το προηγούμενο σχολικό έτος, σε μικρές ηλικίες, στο σχολείο.

Επίσης, τα επόμενα βήματα και η γενίκευση δεν μπορεί όμως να γίνουν μόνο με «διακηρυκτικό» τρόπο, καθώς χρειάζονται οι μεθοδικές και συγκροτημένες ενέργειες που ήδη προωθούνται.

Προσθέτει ότι ταυτόχρονα, προγραμματίζεται από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) η επέκτασή της μέσα από το πρόγραμμα διδασκαλίας και με κατάλληλες προεργασίες, σε όλες τις ηλικίες, «ενώ αυτή συγκαταλέγεται στις θεματικές ενότητες που θα περιλαμβάνονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μια άλλη καινοτομία η εισαγωγή της οποίας εξετάζεται αυτήν ακριβώς την περίοδο», συμπληρώνει.

«Είναι καλά γνωστό ότι πολιτική του Υπουργείου Παιδείας είναι να εισαχθεί στα σχολεία η Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση. Επομένως, όσοι έσπευσαν να ισχυριστούν ότι «δεν υπάρχει», μέσα από τις γνωστές μηδενιστικές αντιπολιτευτικές προσεγγίσεις, απλώς δεν έχουν την πληροφόρηση που θα μπορούσε να υποστηρίξει μια έγκυρη γνώμη», δηλώνει.

Σημειώνει ακόμη ότι η απόφαση για την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες διαμιάς, με μια νομοθετική πράξη, δεν θα μπορούσε από μόνη της να έχει ωφέλιμο αποτέλεσμα, εξηγώντας ότι για ένα τέτοιο εγχείρημα:

- Θα πρέπει να προβλέπεται χρόνος διδασκαλίας και, επομένως, ειδικά στη Μέση Εκπαίδευση, να επηρεαστεί το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, το οποίο ως γνωστό καθορίζεται με νομοθεσία (ορίζεται από Κανονισμούς και εγκρίνεται από το Υπουργικό Συμβούλιο).

- Για τυχόν επηρεασμό του υφιστάμενου Ωρολογίου Προγράμματος, θα πρέπει να προηγηθεί αρκετά σύνθετη μελέτη και να γίνουν συνεννοήσεις ή και διαβουλεύσεις.

- Εφόσον θα πρόκειται για πρόσθετη διδασκαλία/σχολική δραστηριότητα, θα χρειαστεί να απασχολείται αριθμός πρόσθετων εκπαιδευτικών και, επομένως, θα πρέπει να υπάρχει και αντίστοιχη πρόνοια στον προϋπολογισμό.

- Όπως επίσης χρειάζεται να προετοιμαστεί τόσο το σχετικό πρόγραμμα, όσο και εποπτικό υλικό, αλλά και να γίνει σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, για τα οποία επίσης θα πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη πρόνοια προϋπολογισμού.

Αναφορικά με τη γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, το ΥΠΑΝ δηλώνει ότι πέραν του ότι η συγκεκριμένη πρόταση νόμου φαίνεται να είναι αντισυνταγματική, δεν θα μπορούσε να επιφέρει και τα επιθυμητά αποτελέσματα και δεν θα ήταν εφικτό να εφαρμοστεί. 

«Για αυτούς τους λόγους, το ΥΠΑΝ ζήτησε από τη Βουλή να συνεχίσουμε τις απαραίτητες προεργασίες και τον προγραμματισμό, μέσα από συνεργασία και με την Κοινοβουλευτική Επιτροπή, προκειμένου να υιοθετηθεί και εφαρμοστεί συγκροτημένα η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών στα σχολεία», καταλήγει.

Της Ουρανίας Στυλιανού

Σχετικά Άρθρα