ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Μία ψυχολογική ανάγκη τροφοδοτεί τις διατροφικές μας επιλογές

27 Μαΐου 2024, 10:00

images

Νέα μελέτη αποκάλυψε ότι η ανάγκη μας να ανήκουμε σε σε κοινωνικά σύνολα και να ταυτιζόμαστε με άλλους ανθρώπους, σχετίζεται με τις διατροφικές επιλογές μας αλλά και με την τάση μας να κάνουμε υγιείς ή ανθυγιεινές διατροφικές επιλογές. Η είδηση αυτή, πιστεύεται από τους ερευνητές του Flinders University ότι μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία προγραμμάτων ενημέρωσης και σε καμπάνιες προώθησης του υγιεινού τρόπου ζωής.

"Οι διάφορες κοινωνικές ομάδες παρέχουν στο άτομο την ασφάλεια του "ανήκειν" κάπου και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις επιλογές του", αναφέρει χαρακτηριστικά η επικεφαλής της μελέτης Δρ Eva Kemps, από το College of Education, Psychology and Social Work.

Όπως εξηγεί η ίδια, "δεν είναι λίγοι αυτοί που ενώ έχουν άλλες συνήθειες, όταν μπαίνουν σε ένα νέο κοινωνικό σύνολο, για παράδειγμα ξεκινούν να σπουδάζουν σε ένα πανεπιστήμιο κι αποκτούν μία παρέα άλλων νέων, αλλάζουν εντελώς τις διατροφικές του συνήθειες για να ταιριάξουν μαζί τους και να νιώσουν αποδεκτοί. Αυτό, ως πραγματικότητα, πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από όσους σχεδιάζουμε καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα υγείας".

Με το 65% των εφήβων άνω των 15 ετών στην Αυστραλία να είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι είναι ζωτικό για τις σύγχρονες κοινωνίες, να ενημερώσουμε νωρίς τους νέους ανθρώπους για τις επιπτώσεις της κακής διατροφής, πόσο μάλλον που ακόμα και σήμερα το 92% των ενηλίκων δεν πείθεται για την ανάγκη καθημερινής κατανάλωσης πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών...

Η νέα μελέτη εξέτασε το ενδεχόμενο να είναι οι καμπάνιες στοχευμένες σε συγκεκριμένα ηλικιακά και εθνολογικά γρουπ, ώστε όλοι μαζί να παρασύρουν θετικά ο ένας τον άλλον, αλλάζοντας τις διατροφικές συνήθειες προς το καλύτερο. Προσπάθησαν ήδη μάλιστα να απευθυνθούν σε φοιτητές συγκεκριμένων πανεπιστημίων και σχολών που όλοι μαζί ενημερώθηκαν για τις επιλογές που έχουν σε υγιεινά γεύματα. Χρησιμοποιώντας ακόμα και τις ομάδες που είχαν τα παιδιά αυτά στο Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαπίστωσαν ότι με τον τρόπο αυτό γίνεται πολύ καλύτερη διείσδυση της πληροφορίας και βελτιώνεται η διατροφή των νέων αυτών.

"Όταν βλέπουν στο Facebook την πληροφορία για τα υγιεινά γεύματα, και μάλιστα μέσα στην ομάδα που χρησιμοποιούν οι ίδιοι για να ανταλλάσσουν πληροφορίες, ταυτίζονται καλύτερα μαζί της και πολλοί την ακολουθούν. Ο ένας μάλιστα παρασύρει τον άλλο προς το καλύτερο", αναφέρει η Δρ Kemps.

Σχετικά Άρθρα