ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Δεν γίνεται ολοκληρωμένο ΓεΣΥ χωρίς Αρχείο Δικαιούχου

27 Ιουλίου 2021, 16:02

images

Πρόσφατα συμπληρώθηκαν δύο χρόνια λειτουργίας του Γενικού Συστήματος Υγείας και παρά την ευρεία αποδοχή του από τους δικαιούχους, αρκετοί είναι αυτοί που ακόμη δεν έχουν ενεργοποιήσει βασικές υπηρεσίες. 

Το Αρχείο Δικαιούχου είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό εργαλείο, το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στο ιατρικό σου ιστορικό όπως και αναλυτική ενημέρωση για όλες τις υπηρεσίες που έχεις χρησιμοποιήσει εντός του ΓεΣΥ. Πιο αναλυτικά, μέσω του αρχείου δικαιούχου μπορείς να παρακολουθείς όλες τις διαγνώσεις, επισκέψεις και δραστηριότητες που σε αφορούν, οποιαδήποτε ενδο-νοσοκομειακή νοσηλεία σου έχει παρασχεθεί μαζί με το εξιτήριο που έχει εκδοθεί από το νοσηλευτήριο, τυχόν φαρμακευτική αγωγή και αναλώσιμα που έχεις λάβει καθώς και διάφορες εργαστηριακές και άλλες διαγνωστικές εξετάσεις.

Επίσης περιλαμβάνει σημαντικές πληροφορίες που αφορούν σε αλλεργίες, εμβολιασμούς, παιδικές ασθένειες, αναπηρίες, ιατρικές συσκευές, εμφυτεύματα και κοινωνικό ιστορικό, όπως και αναλυτικά στοιχεία όλων των παρόχων του ΓεΣΥ, που είχαν πρόσβαση στο ιατρικό σου ιστορικό. Επιπλέον μπορείς να υποβάλεις ηλεκτρονικά -με εύκολο τρόπο- ερωτήματα, παράπονα ή/και εισηγήσεις που αφορούν στο ΓεΣΥ. Ακόμη μία σημαντική δυνατότητα που προσφέρει η σύνδεση με το Αρχείο είναι και η πρόσβαση στην Πύλη Εμβολιασμού Covid-19, για διευθέτηση ραντεβού.

 

Χρειάζονται μόλις μερικά λεπτά για να συνδεθείς

Η διαδικασία σύνδεσης του Αρχείου είναι πολύ απλή και βασίζεται σε 3 βήματα, υπό την προϋπόθεση πως έχεις ήδη εγγραφεί στο ΓεΣΥ και σε κατάλογο ΠΙ.

Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις είναι να ζητήσεις από τον Προσωπικό σου Ιατρό να σου εκδώσει κωδικούς επαλήθευσης. Επισκέψου τον αυτοπροσώπως στο ιατρείο του και ζήτα του να σου εκδώσει τους κωδικούς που απαιτούνται. Θα λάβεις δύο κωδικούς: Ο πρώτος σε ηλεκτρονική μορφή ή τυπωμένος και ο δεύτερος θα σταλεί αυτόματα στο email που είχες δηλώσει κατά την εγγραφή σου στο Σύστημα.  Εάν δεν έχει δηλωθεί email, μπορείς να ζητήσεις από τον ΠΙ να το προσθέσει.  

Αφού συνδεθείς με τον λογαριασμό σου (αν δεν το έχεις ήδη κάνει θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα), θα λάβεις στο κινητό σου μήνυμα SMS με κωδικό μίας χρήσης (OTP), τον οποίο πρέπει να καταχωρήσεις στο πεδίο που θα εμφανιστεί στην οθόνη σου. Ο λόγος που γίνεται αυτή η διαδικασία είναι για επιβεβαίωση της ταυτότητας σου και προστασίας των προσωπικών σου δεδομένων.

Μόλις καταχωρήσεις τον κωδικό ασφαλείας, το σύστημα θα σε μεταφέρει στην αρχική σελίδα του Συστήματος. Επέλεξε το πεδίο «Συνδέστε το Αρχείο Δικαιούχου σας» και καταχώρησε τον κωδικό που σου δόθηκε από τον ΠΙ (κωδικός επαλήθευσης 1). Έπειτα καταχώρησε τον κωδικό που έλαβες στο email (κωδικός επαλήθευσης 2). Πλέον είσαι συνδεμένος με το Αρχείο Δικαιούχου.

Σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να θυμάσαι

Οι κωδικοί σύνδεσης έχουν συγκεκριμένη διάρκεια ισχύος (24 ώρες). Σε περίπτωση που το διάστημα αυτό παρέλθει, θα πρέπει να ζητηθούν νέοι κωδικοί από τον ΠΙ. Κάθε λογαριασμός χρήστη μπορεί να συνδεθεί με ΜΟΝΟ ΕΝΑ αρχείο ενήλικα δικαιούχου, εκτός από τα αρχεία ανήλικων τέκνων τα οποία συνδέονται αυτόματα με τους λογαριασμούς των γονέων.

Σε περίπτωση ενήλικων τέκνων τότε θα πρέπει να δημιουργηθεί ξεχωριστός λογαριασμός για κάθε παιδί, ο οποίος θα συνδεθεί με το αντίστοιχο αρχείο δικαιούχου του παιδιού. Το ίδιο ισχύει και για άλλους ενήλικες (γιαγιάδες / παππούδες) που έχουμε εγγράψει σε Προσωπικό Ιατρό από το λογαριασμό μας.

Κατά τη διαδικασία σύνδεσης του Αρχείου Δικαιούχου ο/η χρήστης πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός/η, ώστε να καταχωρήσει τους ορθούς κωδικούς επαλήθευσης που αντιστοιχούν στο συγκεκριμένο αρχείο. Εάν γίνει λάθος, ο λογαριασμός χρήστη μπορεί να συνδεθεί με το αρχείο άλλου δικαιούχου. Σε αυτή την περίπτωση ο δικαιούχος θα πρέπει να επικοινωνήσει άμεσα με τον Οργανισμό.

 

Ο ΟΑΥ εμπλουτίζει την ενημέρωση προς τους δικαιούχους 

Ένα από τα μείζονα ζητήματα που απασχολούν τον Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας το τελευταίο διάστημα είναι οι διάφορες καταχρήσεις που έχουν εντοπιστεί και προέρχονται τόσο από παρόχους όσο και από δικαιούχους. Ένα πρόβλημα που εάν δεν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, μπορεί να απειλήσει τη βιωσιμότητα και το μέλλον του Συστήματος υγείας.

Σε μια προσπάθεια ελέγχου των καταχρήσεων, ο ΟΑΥ προχωρά σε μία σειρά από στοχευμένες δράσεις που αποβλέπουν στην εξάλειψη τέτοιων φαινομένων. Μία εξ αυτών αφορά στην πιο διεξοδική ενημέρωση που θα λαμβάνει ο κάθε δικαιούχος μέσω του προσωπικού ιατρικού προφίλ του.

Πιο συγκεκριμένα, στο αυτοματοποιημένο μήνυμα που λαμβάνουν οι δικαιούχοι μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μετά από κάθε επίσκεψή τους σε κάποιο πάροχο, θα περιλαμβάνεται πλέον και ενημέρωση σχετικά με: τη μέγιστη ετήσια συμπληρωμή, το

συνολικό ποσό που έχει καταβληθεί για το τρέχον έτος, την τελική συμπληρωμή για τις υπηρεσίες φροντίδας υγείας και το ενδεικτικό συνολικό κόστος για τις υπηρεσίες φροντίδας υγείας που έλαβαν

Έχοντας αυτά τα στοιχεία στη διάθεσή τους οι δικαιούχοι, θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να καταγγέλλουν στον ΟΑΥ τυχόν ανακρίβειες ή λάθη στις χρεώσεις, που μπορεί να προκύψουν, μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης ΓεΣΥ στο 17000. Να σημειωθεί πως τα εν λόγω αυτοματοποιημένα μηνύματα αποστέλνονται στους δικαιούχους που έχουν δηλώσει ηλεκτρονική διεύθυνση (email address) κατά την εγγραφή τους στο ΓεΣΥ.

Τι γίνεται στις περιπτώσεις που δεν λαμβάνεις την ηλεκτρονική ενημέρωση (emails) από το ΓεΣΥ

Στις περιπτώσεις που ο δικαιούχος έχει δηλώσει την ηλεκτρονική του διεύθυνση κατά την εγγραφή του στο ΓεΣΥ αλλά παρόλα αυτά δεν μπορεί να εντοπίσει τη σχετική ενημέρωση στα εισερχόμενα μηνύματα του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου (inbox), υπάρχει η πιθανότητα αυτά να έχουν επισημανθεί ως ανεπιθύμητα από την υπηρεσία του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου και να μεταφέρονται στο φάκελο ‘Ανεπιθύμητα’ (Junk / Spam folder). Εφόσον εντοπισθεί η σχετική ενημέρωση στο φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας, οι δικαιούχοι συστήνεται όπως καταργήσουν την επισήμανση του μηνύματος ως ανεπιθύμητου επιλέγοντας την αντίστοιχη ενέργεια ανάλογα με την υπηρεσία του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου. Με τον τρόπο αυτό τα ηλεκτρονικά μηνύματα του ΟΑΥ θα καταχωρούνται πλέον στο φάκελο των εισερχόμενων μηνυμάτων. ‘Ένα άλλο πρόβλημα που εντοπίσθηκε, είναι η πιθανότητα ο αποστολέας (ghs@gesy.org.cy) να έχει συμπεριληφθεί από το δικαιούχο στη λίστα των αποκλεισμένων αποστολέων ή να έχει εφαρμοστεί κάποιος κανόνας στα εισερχόμενα μηνύματα και κάποια από αυτά να μεταφέρονται σε άλλους φακέλους. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να αφαιρεθεί ο αποστολέας από τη πιο πάνω λίστα και να καταργηθεί ο σχετικός κανόνας αντιστοίχως. Τέλος, συστήνεται όπως οι δικαιούχοι προσθέσουν τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ΓεΣΥ ghs@gesy.org.cy στη λίστα των επαφών τους.

 

Σχετικά Άρθρα