ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Ανακοίνωση για συμμετοχή ΠΙ στη διαχείριση κορωνοϊού

26 Μαρτίου 2020, 11:50

images

Με έκπληξη παρακολουθούμε από χθες τις δημόσιες τοποθετήσεις μελών της ιατρικής κοινότητας, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι δεν είχαν ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας των Ιατρείων Δημόσιας Υγείας και τον ρόλο που θα έχουν οι Προσωπικοί Ιατροί στη διαδικασία πρόσβασης των ασθενών σε υπηρεσίες υγείας, στο πλαίσιο της προσπάθειας διαχείρισης της πανδημίας COVID-19.

Είναι απορίας άξιο που ακόμα και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Κυπριακής Εταιρείας Οικογενειακού/Προσωπικού Ιατρού ισχυρίζεται ότι δεν γνωρίζει τον τρόπο, με τον οποίο θα λειτουργούν τα Ιατρεία Δημόσιας Υγείας και τον ρόλο που καλούνται να έχουν οι Προσωπικοί Ιατροί στην προσπάθεια για αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, δεδομένου ότι:

  • Στις 19 Μαρτίου 2020, σε κοινή ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας, του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας και του Παγκύπριου Ιατρικού Συλλόγου -στον οποίο, παρεμπιπτόντως, η Κυπριακή Εταιρεία Οικογενειακού/Προσωπικού Ιατρού είναι μέλος, εξηγούσαν τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθούν για να εξυπηρετηθούν από τους Προσωπικούς Ιατρούς και την πρόσβασή τους στα συγκεκριμένα Ιατρεία. Η ίδια ανακοίνωση στάλθηκε και μέσω του Λογισμικού του ΟΑΥ προς τους συμβεβλημένους ιατρούς για ενημέρωσή τους.
  • Στις 24 Μαρτίου 2020, ακολούθησε νέα ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας, στην οποία εξηγείται με σαφήνεια ο τρόπος, μέσω του οποίου μπορούν οι πολίτες να έχουν πρόσβαση και να επικοινωνούν με τους Προσωπικούς τους Ιατρούς.
  • Την ίδια μέρα, ο Οργανισμός Ασφάλισης Υγείας προώθησε μέσω του Λογισμικού του ΓεΣΥ ενημέρωση για τον νέο αναθεωρημένο αλγόριθμο που πρέπει να εφαρμόζουν οι Προσωπικοί Ιατροί όταν έχουν να διαχειριστούν δικαιούχους με ύποπτη συμπτωματολογία που σχετίζεται με τον κορωνοϊό.
  • Στις 23 Μαρτίου 2020, τέθηκε σε λειτουργία το σύστημα καταγραφής αναφορών σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, για το οποίο οι Προσωπικοί Ιατροί ενημερώθηκαν και στο οποίο ήδη άρχισαν να καταχωρούν στοιχεία για άμεσο χειρισμό από τη Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης του Υπουργείου.

Παρόλα τα πιο πάνω, και για να απαλειφθεί το όποιο κενό ενδεχομένως να υπάρχει στην ενημέρωση των γιατρών, παρατίθεται εκ νέου η διαδικασία:

  • Σε περίπτωση που πολίτης αντιμετωπίζει ύποπτα συμπτώματα που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, καλείται να επικοινωνεί τηλεφωνικώς με τον Προσωπικό του Ιατρό, ο οποίος θα του δώσει τις αρχικές οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθήσει. Στην περίπτωση που ο Προσωπικός Ιατρός κρίνει ότι χρήζει περαιτέρω διερεύνησης, ο Προσωπικός Ιατρός θα υποβάλλει σχετικό αίτημα στη Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου των Λοιμωδών Νοσημάτων του Υπουργείου Υγείας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Στη συνέχεια, η Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου των Λοιμωδών Νοσημάτων θα επικοινωνεί με τον ασθενή και θα διευθετείται ραντεβού στα Ιατρεία Δημόσιας Υγείας, κατά προτεραιότητα.
  • Σε περίπτωση που πολίτης έχει διαγνωστεί θετικός και θα πρέπει να περιοριστεί στο σπίτι, θα παρακολουθείται μέσω τηλεφώνου από τον Προσωπικό του Ιατρό, ο οποίος θα του παρέχει σχετικές οδηγίες. Ως εκ τούτου, οι εν λόγω πολίτες πρέπει να επικοινωνούν με τους Προσωπικούς τους Ιατρούς και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες τους.
  • Μόνο στις περιπτώσεις επειγόντων και σοβαρών περιστατικών, σύμφωνα με την κρίση του Ιατρού και κατόπιν τηλεφωνικής αξιολόγησης, οι πολίτες θα εξυπηρετούνται από τους ιατρούς στα ιατρεία τους.
  • Σε περίπτωση που ο Προσωπικός Ιατρός δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τους δικαιούχους του καταλόγου του, οι ασθενείς καλούνται να επικοινωνούν με τον αντικαταστάτη του που θα έχει οριστεί για τον σκοπό αυτό.
  • Εάν ένας πολίτης δεν είναι εγγεγραμμένος δικαιούχος σε Προσωπικό Ιατρό και μόνο τότε, μπορεί να επικοινωνήσει με το τηλεφωνικό κέντρο 1420 για περισσότερη καθοδήγηση.
  • Ασθενείς οι οποίοι παρακάμπτουν τη διαδικασία και επισκέπτονται αυτοβούλως ή μετά από προφορικές οδηγίες των Προσωπικών Ιατρών τα Τμήματα Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών ή στα Ιατρεία Δημόσιας Υγείας χωρίς να προηγηθεί διευθέτηση ραντεβού, δεν θα έχουν προτεραιότητα για εξυπηρέτηση.

Σχετικά Άρθρα