ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Τα περισσότερα «φυσικά» προϊόντα περιποίησης περιέχουν αλλεργιογόνα

02 Ιανουαρίου 2023, 16:00

images

Πρόσφατη μελέτη του Στάνφορντ διαπίστωσε ότι τα περισσότερα «φυσικά» σαπούνια, λοσιόν και αρώματα περιέχουν αλλεργιογόνα στα συστατικά τους. Η ερευνητική έκθεση, που παρουσιάστηκε στο JAMA Dermatology, έδειξε ότι πολλά προϊόντα που διαφημίζονται ως «φυσικά», μπορεί να εξακολουθούν να προκαλούν δερματικά προβλήματα, λόγω συστατικών που ενδέχεται να οδηγήσουν σε αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής.

Οι ερευνητές ανέλυσαν 1.651 «φυσικά» προϊόντα προσωπικής φροντίδας (NPCPs).

Δυστυχώς, τα περισσότερα από τα προϊόντα περιείχαν συστατικά που μπορεί να οδηγήσουν σε αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής. Από όλα τα NPCP, περισσότερο από το 94% των προϊόντων περιείχαν τουλάχιστον ένα γνωστό αλλεργιογόνο επαφής.

Περίπου το 90% των NPCPs είχαν ένα συστατικό που κατατάχθηκε ως ένα από τα κορυφαία 100 κλινικά επικρατέστερα αλλεργιογόνα. Αυτό σημαίνει ότι είναι ένα αλλεργιογόνο στο οποίο οι ασθενείς είναι πιο πιθανό να είναι αλλεργικοί. Το πιο κοινό από όλα τα αλλεργιογόνα που αναφέρονται, ήταν το άρωμα. Στην πραγματικότητα, το "μείγμα αρωμάτων", το οποίο μπορεί να είναι πολύ ερεθιστικό για το ευαίσθητο δέρμα, καταγράφηκε σε πάνω από το 36% των προϊόντων.

Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν κανονισμοί για το τι καθιστά ένα προϊόν «φυσικό» εξηγεί καλύτερα γιατί τόσα πολλά προϊόντα περιέχουν αλλεργιογόνα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι με ευαίσθητο δέρμα για να αποφύγουν τα σκληρά αλλεργιογόνα και ερεθιστικούς παράγοντες στα προϊόντα περιποίησης του δέρματός τους.

- Αποφύγετε συστατικά όπως λιμονένιο, ευγενόλη και εξυλκιναμαλδεΰδη και άλλα συστατικά με βάση το άρωμα.

- Χρησιμοποιήστε προϊόντα χωρίς άρωμα.

- Αναζητήστε προϊόντα με την ένδειξη "υποαλλεργικό" και όχι "φυσικό". Τα υποαλλεργικά συστατικά τείνουν να είναι πιο ασφαλή για το ευαίσθητο δέρμα.

Τέλος, οι ερευνητές ζήτησαν περισσότερη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών, όταν πρόκειται για παραπλανητικές ετικέτες όπως «φυσικό» και «καθαρό». «Χρειαζόμαστε σαφείς ρυθμιστικές οδηγίες για τα φυσικά προϊόντα, ώστε οι καταναλωτές να μην παρασύρονται», είπε ο Δρ Gordon Bae, δερματολόγος της Stanford Medicine.


Σχετικά Άρθρα