ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Αρώματα: Παραδοσιακή γαλλική τεχνογνωσία στο Grasse

23 September 2022, 16:00

images

Η περιοχή Grasse, στη νότια Γαλλία, ήταν το λίκνο της γαλλικής αρωματοποιίας τον 17ο αιώνα. Πλέον, το ενδιαφέρον για τα εξαιρετικά εργοστάσια αρωμάτων και τις παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής, ανακτήθηκε κι οδήγησε τους γίγαντες της βιομηχανίας στο να εγκατασταθούν στην περιοχή αυτή.

Τα τελευταία χρόνια, εταιρείες πολυτελείας που αναζητούν την αυθεντικότητα, έχουν προσελκύσει αυτή την περιοχή που είναι γνωστή για τα χωράφια με τριαντάφυλλο και γιασεμί. Όσο για τον αρωματοποιό Aurélien Guichard, ιδρυτή της εξειδικευμένης μάρκας Matière Première, προσπαθεί να διαιωνίσει την τοπική, πολιτιστική τεχνογνωσία, όπως μεταδίδει το Premium Beauty News.

Ειδικότερα, η περιοχή προσφέρει απαράμιλλη αυθεντικότητα στον εξειδικευμένο κόσμο των αρωμάτων, δεδομένης της μοναδικής, εξαιρετικής προσωπικότητας και ποιότητας των λουλουδιών της.

Πράγματι, οι εταιρείες αρωμάτων εκμεταλλεύονται την υπέροχη μυρωδιά της τουμπερόζα της Ινδίας, η παραγωγή της οποίας κοστίζει περίπου 11.000 ευρώ το κιλό. Ωστόσο, η βιολογική τουμπερόζα του Grasse που λαμβάνεται από τα χωράφια του Aurélien Guichard, η οποία είναι λιγότερο φρουτώδης κοστίζει περίπου 250.000 ευρώ το κιλό.

Η τουμπερόζα, είναι ένα λουλούδι με πολύπλοκο άρωμα που συλλέγεται από τον Αύγουστο έως τον= Νοέμβριο. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι απαλό, ηλιακό και βελούδινο. Το βράδυ, το άρωμά του γίνεται πιο ''πολυτελές''.

Εκμεταλλευόμενος τα δικά της χωράφια με λουλούδια, η μάρκα αποκτά ευελιξία: μπορεί να προσαρμόσει την παραγωγή στις ανάγκες της, όπως φαίνεται με το Rose Centifolia, το οποίο καταλαμβάνει ένα χωράφι 20 στρεμμάτων.

Αν είναι σπάνιο για μια εξειδικευμένη μάρκα να έχει τα δικά της χωράφια με λουλούδια, η παραγωγή made in-Grasse, σαγηνεύει όλο και περισσότερο τις εταιρείες αρωμάτων σε αναζήτηση της αυθεντικότητας, της παραδοσιακής τεχνογνωσίας και του τοπικισμού. Ενώ αποτελούσε έναν ακμάζοντα τομέα απασχόλησης τη δεκαετία του 1930, η κουλτούρα των λουλουδιών σταδιακά παρακμάζει στην περιοχή Grasse κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. 

Στη συνέχεια, τη δεκαετία του 1980, οι συνεργασίες που συνήφθησαν με τοπικούς παραγωγούς από τη Chanel, και ο Dior ή η Lancôme, λίγο αργότερα, του έδωσαν νέα λάμψη. Επιπλέον, ένας άνεμος αλλαγής πνέει στην περιοχή και τα εξαιρετικά προϊόντα της, χάρη στην τεχνογνωσία των αρωμάτων Grasse που προστέθηκε στον κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO το 2018 και στη συλλογική μάρκα Grasse Expertise.



Σχετικά Άρθρα