ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Στο σκοτάδι οι καταναλωτές για ανακλήσεις προϊόντων

17 Οκτωβρίου 2023, 15:59

images

Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία που δόθηκαν ενώπιον της Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, αναφορικά με τις ανακλήσεις ελλαττωματικών εξαρτημάτων, στην σκιά του θανάτου 24χρονου, που έχασε την ζωή του από σφαιρίδια προβληματικού αερόσακου.

Με βάση τα όσα αναφέρθηκαν, φαίνεται πως οι καταναλωτές δεν λαμβάνουν πλήρη ενημέρωση για τις ανακλήσεις προβληματικών αερόσακων και άλλων εξαρτημάτων οχημάτων, ενώ εκκρεμούν δεκάδες χιλιάδες ανακλήσεις που δεν έχουν εκτελεστεί.

Όπως αναφέρθηκε από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, ο αριθμός των ανακλήσεων προβληματικών αερόσακων και άλλων εξαρτημάτων οχημάτων από το 2017 μέχρι και σήμερα, φτάνει σε περίπου 98 χιλ., εκ των οποίων έχουν εκτελεστεί μόνο οι 46 χιλ., στη βάση της διαπίστωσης του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου προϊόντων.

Σημειώνεται ότι η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, προέβη σε αυτεπάγγελτη εξέταση των προβλημάτων που προκαλούνται στην αγορά από την ανάκληση προϊόντων, με επίκεντρο το ζήτημα ανάκλησης ελαττωματικών αερόσακων, έπειτα από εισήγηση του προέδρου της Επιτροπής και βουλευτή ΔΗΣΥ Κυριάκου Χατζηγιάννη.

Χιλιάδες ανεκτέλεστες ανακλήσεις προϊόντων

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης αποκάλυψε ότι οι μισές περίπου ανακλήσεις προβληματικών προϊόντων δεν πραγματοποιήθηκαν.

Υπερασπίστηκε το έργο του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, λέγοντας ότι ενεργεί πέραν από τις ευθύνες του, για το καλό των πολιτών. Πρόσθεσε ότι τηρεί όλες τις διαδικασίες τις οποίες προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ειδικότερα, είπε ότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, κατέγραψε από το 2017 την ανάγκη να γίνουν 98 χιλ. ανακλήσεις, στη βάση της διαπίστωσης του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου προϊόντων, εκ των οποίων όμως έχουν εκτελεστεί μόνο οι 46 χιλ.

Ο κ. Βαφεάδης δήλωσε ότι οι πλείστες ανακλήσεις αφορούν προβληματικούς αερόσακους, φρένα, συστήματα θέρμανσης και άλλα πολλά προβλήματα σε άλλα προϊόντα.

Σημείωσε ότι η αντικατάσταση των προβληματικών εξαρτημάτων γίνεται με έξοδα του κατασκευαστή του προϊόντος, τονίζοντας πως δεν υπάρχει ουδεμία επιβάρυνση για τον αγοραστή.

Ο πρόεδρος επιτροπής Εμπορίου Κυριάκος Χατζηγιάννης, υποστήριξε πως ο Υπουργός Μεταφορών δεν λέει όλη την αλήθεια για το ζήτημα, καταγγέλλοντας ότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών δεν δίδει στοιχεία σε εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους για να προχωρούν τάχιστα οι αντικαταστάσεις προβληματικών εξαρτημάτων.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου εισηγήθηκε την θεσμοθέτηση ευθύνης των αγοραστών αυτοκινήτων.

Σύγκρουση εισαγωγέων και εμπόρων οχημάτων

Ταυτόχρονα, εκπρόσωποι εισαγωγέων και εμπόρων καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, συγκρούστηκαν ενώπιον της Επιτροπής.

Εισαγωγέας καινούργιων αυτοκινήτων υπέδειξε ότι η «ρίζα του κακού» είναι η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτός Ευρώπης.

Εισαγωγέας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτός Ευρώπης, απάντησε ότι είναι προσβλητική η αναφορά και υπέδειξε ότι όλες οι εισαγωγές αυτοκινήτων γίνονται στη βάση κανόνων, οι οποίοι τηρούνται διεθνώς.

Σε δηλώσεις μετά την συνεδρία, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα, δήλωσε ότι υπάρχει κενό στην διαδικασία και στην ενημέρωση των πολιτών.

Υπέδειξε ότι θα πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν την σοβαρότητα της κατάστασης, ιδιώτες και κυβέρνηση και να ληφθούν μέτρα ώστε να μην χαθούν άλλες ζωές από προβληματικά προϊόντα.

Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους ανέφερε ότι υπάρχει ελλιπής ενημέρωση, κυρίως των ιδιοκτητών οχημάτων, για ανακλήσεις προϊόντων και εξαρτημάτων. Ζήτησε επιτάχυνση των διαδικασιών για λόγους ασφάλειας.


Της Ελένης Χαραλάμπους

Σχετικά Άρθρα