ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Στην ολομέλεια η διαχείριση περιβαλλοντικού θορύβου

08 Απριλίου 2022, 06:00

images

Την τροποποίηση του νομοσχεδίου «περί Αξιολόγησης και Διαχείρισης του Περιβαλλοντικού Θορύβου, Νόμος του 2022» συζήτησε την Τετάρτη η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Περιβάλλοντος με το σχετικό νομοσχέδιο να οδεύει προς ψήφιση στην Ολομέλεια στις 14 Απριλίου.

Η τροποποίηση του νόμου έχει σκοπό την εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με την πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορά τις κοινές μεθόδους αξιολόγησης της έκθεσης του θορύβου σε διαφορετικά επίπεδα από οδική, αεροπορική και σιδηροδρομική κυκλοφορία και βιομηχανικές εγκαταστάσεις, οι οποίες είναι κοινές για όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρησιμοποιούνται για την εκπόνηση των Στρατηγικών Χαρτών Θορύβου και  των Σχεδίων Δράσης ανά πενταετία.

Σύμφωνα με δελτίο τύπου από τη Βουλή, η εξέταση έγινε καθώς η Κυπριακή Δημοκρατία όφειλε να εναρμονιστεί με σχετική Οδηγία το αργότερο μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2021. «Δεδομένου δε ότι αυτή η χρονική προθεσμία έχει ήδη παρέλθει, έχει διαβιβαστεί στη Δημοκρατία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποιητική επιστολή ημερομηνίας 28 Ιανουαρίου 2022», προστίθεται.

Σημειώνεται ακόμη ότι η Δημοκρατία οφείλει να χρησιμοποιήσει τις νέες αυτές μεθόδους στο πλαίσιο του 4ου γύρου στρατηγικής  χαρτογράφησης του θορύβου για την εκπόνηση στρατηγικών χαρτών θορύβου μέχρι την 30ηΙουνίου 2022 και τη θέσπιση των σχετικών σχεδίων δράσης μέχρι την 18η Ιουλίου 2023.

Στρατηγικός χάρτης θορύβου

Η εκπρόσωπος του Τμήματος Περιβάλλοντος, ανέφερε στην επιτροπή ότι ο στρατηγικός χάρτης θορύβου για τα πολεοδομικά συγκροτήματα με πληθυσμό άνω των διακοσίων χιλιάδων (200.000) κατοίκων, δηλαδή για τη Λευκωσία, τη Λεμεσό, τη Λάρνακα και την  Πάφο, εκπονείται, ανά πενταετία, βάσει της μεθοδολογίας αξιολόγησης του θορύβου από οδικές, σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές και από χώρους βιομηχανικής δραστηριότητας ως αυτή προβλέπεται στο σχετικό, υπό τροποποίηση, παράρτημα της βασικής νομοθεσίας και ακολούθως υποβάλλεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σημείωσε ακόμη ότι «η  εκπόνηση του εν λόγω στρατηγικού χάρτη θορύβου είναι αναγκαία ώστε, σε περίπτωση  που διαπιστωθεί υπέρβαση των επιτρεπτών ορίων των δεικτών θορύβου σε οποιαδήποτε περιοχή, δηλαδή μέτρηση άνω των εξήντα (60) decibel για τον δείκτη  θορύβου ημέρας-βραδιάς-νύχτας και άνω των εβδομήντα (70) decibel για τον δείκτη  βραδινού θορύβου, το Τμήμα Περιβάλλοντος ετοιμάζει σχέδιο δράσης με ισχύ έως και την επόμενη χαρτογράφηση, στο πλαίσιο του οποίου λαμβάνονται διάφορα μέτρα για την αντιμετώπιση του εν λόγω προβλήματος, όπως για παράδειγμα η μείωση του ορίου  ταχύτητας, οι μονοδρομήσεις δρόμων, η εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και η  προτροπή του κοινού για αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων».

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Περιβάλλοντος Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, μιλώντας στο YgeiaWatch, ανέφερε ότι το θέμα θα κατατεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων στην Ολομέλεια της Βουλής στις 14 Απριλίου.

Σχετικά με τα μέτρα για την μείωση του περιβαλλοντικού θορύβου, σχολίασε ότι τηρούνται μόνο σε μεμονωμένα σημεία στην Κύπρο. Δεν έγινε κάτι σοβαρό και αποτελεσματικό για αυτό, πρόσθεσε.

Θέτοντας ως παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι εκεί τηρούνται τα μέτρα στις γειτονιές ούτως ώστε όταν εισέρχεται ένα αυτοκίνητο στην περιοχή να μην προκαλεί θόρυβο, όπως επίσης να δικαιούνται να εισέρχονται μόνο όσοι κατοικούν εκεί χωρίς να αποτελούν διαπεραστικούς δρόμους που μπορεί να χρησιμοποιεί ο καθένας.

Της Ουρανίας Στυλιανού

Σχετικά Άρθρα