ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Πρόταση νόμου: €500 η ποινή για στάθμευση σε χώρους αναπήρων

10 Οκτωβρίου 2023, 06:00

images

Αύξηση των ποινών για παράνομη στάθμευση σε χώρους στάθμευσης για άτομα με αναπηρία, προνοεί πρόταση που κατέθεσε ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η πρόταση κατατέθηκε μετά από πολύμηνες συζητήσεις με τις οργανώσεις αναπήρων, άτομα με αναπηρίες αλλά και άλλους φορείς και πολίτες.

«Αποτελεί το αποτέλεσμα της συζήτησης με γονείς παιδιών με αναπηρίες που βιώνουν καθημερινά αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά ακόμη και σε νοσοκομείο ή χώρους που θα έπρεπε να έχουν άμεση πρόσβαση για στάθμευση», τονίζει ο κ. Αποστόλου.

Συγκεκριμένα η πρόταση αφορά την αύξηση της εξώδικης ρύθμισης από €300 σε €500 και αυστηρότερες ποινές μέχρι €1700 πρόστιμο και φυλάκιση μέχρι και 12 μήνες σε όσους επαναλάβουν ξανά το αδίκημα.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον βουλευτή, στόχος είναι να ανοίξει η συζήτηση για να εφαρμοστούν και άλλα μέτρα που εφαρμόζονται αποτελεσματικά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

«Δεν είναι ευχάριστο όταν ένας βουλευτής προτείνει αυξήσεις σε πρόστιμα αλλά θεωρώ πως η συγκεκριμένη παράβαση είναι από τις πλέον σοβαρές και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τους παρανομούντες», καταλήγει ο κ. Αποστόλου.

Προς τη σωστή κατεύθυνση η πρόταση

Μιλώντας στο YgeiaWatch, ο Πρόεδρος της Οργάνωσης Παραπληγικών Κύπρου (ΟΠΑΚ), Δημήτρης Λαμπριανίδης, ανέφερε ότι η συγκεκριμένη πρόταση είναι προς την ορθή κατεύθυνση σχολιάζοντας ότι το πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση στους χώρους αναπήρων, πρέπει να είναι πολύ ψηλό για να είναι πραγματικά αποτρεπτικό.

Πρόσθεσε επίσης ότι αυτοί που επαναλαμβάνουν τέτοια παρανομία , θα πρέπει να τιμωρούνται ακόμα πιο αυστηρά τη δεύτερη ή την τρίτη φορά.

«Είναι επίσης καιρός να εφαρμοστεί και η ρυμούλκηση των αυτοκινήτων που είναι σταθμευμένα παράνομα διότι σκοπός δεν είναι μόνο η τιμωρία αλλά και η απομάκρυνση του παράνομα σταθμευμένου οχήματος», είπε.

Ο κ. Λαμπριανίδης τόνισε ότι η συζήτηση γι’ αυτό το θέμα γίνεται στη Βουλή από το 1992 και το πρόβλημα από ότι φαίνεται πρόσθεσε, είναι η αδυναμία των τοπικών αρχών να διαχειριστούν τα αυτοκίνητα που θα κατάσχουν.

«Βέβαια  υπάρχουν χώρες που το έκαναν πριν πάρα πολλά χρόνια και όταν υπάρχει θέληση για να κάνουμε κάτι, μπορούμε να αντιγράψουμε καλά παραδείγματα από άλλες χώρες και να το εφαρμόσουμε», κατέληξε.

 Της Μόνικας Μακρυγιάννη

Σχετικά Άρθρα