ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Πρόθυμοι οι πολίτες να συμμετέχουν σε πλατφόρμες δωρεάς τροφίμων

10 September 2022, 06:00

images

Αρκετά διατεθειμένο είναι το κοινό για να συμμετέχει σε πλατφόρμες δωρεάς τροφίμων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της 9η διαδικτυακής έρευνας για τα απόβλητα τροφίμων.

Σημειώνεται ότι το δείγμα των συμμετεχόντων στην έρευνα, κυμαινόταν από 1388 έως 2437 άτομα , ανάλογα με την ερώτηση και ένα ποσοστό των συμμετεχόντων δεν ζουν στην Κύπρο, άρα η έρευνα καλύπτει και άλλα κοινά εκτός από τα καθαρά τοπικά.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 66,7% των συμμετεχόντων είναι πολύ ή αρκετά διατεθειμένοι να συμμετέχουν σε πλατφόρμες δωρεάς τροφίμων. Σε σύγκριση με το 2021, φαίνεται να υπάρχει μία μικρή βελτίωση στη θετική πρόθεση του κοινού αφού το ποσοστό που είναι πολύ ή αρκετά διατεθειμένο έχει αυξηθεί από 63% το 2021 σε 66,7% το 2022, ενώ το ποσοστό που είναι όχι και τόσο ή καθόλου διατεθειμένο, έχει μειωθεί από 25,7% το 2021 σε 21,6% το 2022. 

Άλλα αποτελέσματα τα οποία ανέδειξε η έρευνα αφορούν, το κατά πόσο οι πολίτες είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν φρέσκα λαχανικά και φρούτα με παράξενη μορφή σε χαμηλότερες τιμές, καθώς το 64,6% δηλώνει ότι είναι πολύ ή αρκετά διατεθειμένο.

Μάλιστα, παρουσιάζεται εξίσου μεγάλη βελτίωση συγκριτικά με το 2021 στις απόψεις του κοινού, εφόσον το ποσοστό που είναι πολύ ή αρκετά διατεθειμένο να αγοράσει παράξενα φρούτα και λαχανικά σε χαμηλότερες τιμές, έχει αυξηθεί από 47,2% το 2021, σε 64,6% το 2022.

Ακόμη, περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες, το 52,1% είναι πολύ ή αρκετά διατεθειμένοι να αγοράσουν καλά σε ποιότητα, αλλά όχι απόλυτα φρέσκα λαχανικά και φρούτα σε σημαντικά μειωμένες τιμές. Συγκριτικά με τα αποτελέσματα του 2021 (33,6%), το 2022 φαίνεται ότι το κοινό είναι πολύ πιο πρόθυμο να δοκιμάσει τη συγκεκριμένη πρακτική μείωσης σπατάλης τροφίμων.

Όπως αναφέρει η έρευνα, φαίνεται ότι ένα σημαντικό ποσοστό του κοινού, το 43,6%, ενδιαφέρεται να αγοράσει συσκευασίες με όλα τα απαραίτητα για την προετοιμασία ενός φαγητού.

Συγκριτικά με το 2021 (41,3%), υπάρχει περισσότερο ενδιαφέρον για την αγορά τέτοιου προϊόντος το 2022, ενώ το ποσοστό που δεν τους ενδιαφέρει τόσο ή καθόλου έχει μειωθεί από 45,5% σε 37,9%, αντίστοιχα.

Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα σε όλες τις ερωτήσεις δείχνουν βελτιώσεις των θετικών τάσεων , αφού  το 2022 το κοινό παρουσιάζεται πιο πρόθυμο να δοκιμάσει ή να υιοθετήσει συνήθειες οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση των αποβλήτων τροφίμων, σε σύγκριση με το 2021.

Σημειώνεται ότι η έρευνα διεξήχθη στα πλαίσια του έργου LIFE – FOODPRINT “Awareness – raising campaign to prevent and manage food waste among consumers, the food and hospitality industries” («Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και τη διαχείριση της σπατάλης τροφίμων μεταξύ των καταναλωτών, των βιομηχανιών τροφίμων και φιλοξενίας»).

Της Ουρανίας Στυλιανού

Σχετικά Άρθρα