ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Πάνω από μέσο όρο ΕΕ οι θάνατοι από τροχαία

30 Μαρτίου 2022, 06:00

images

Μείωση αριθμού θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ του 2019 και 2021 σημείωσε η Κύπρος, παραμένοντας όμως πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2021 στην Κύπρο σημειώθηκαν συνολικά 49 θάνατοι (ανά εκατομμύριο κατοίκους) από τροχαία ατυχήματα. Ο μέσος όρος της ΕΕ για το 2021 αντιστοιχεί στους 44 θανάτους (ανά εκατομμύριο κατοίκους).

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο αριθμός των εκτιμώμενων θανάτων μειώθηκε κατά 15% μεταξύ 2019 και 2021, φθάνοντας στο χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί.

Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρουσιάζουν επίσης τον αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους για το 2019 και το 2020. Συγκεκριμένα, το 2019 υπήρξαν 59 θάνατοι (μέσος όρος ΕΕ: 51) και το 2020 υπήρξαν 54 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα (μέσος όρος ΕΕ: 42).

Από το 2020 μέχρι το 2021 σημειώθηκε μείωση κατά 8%, ενώ από το 2017-2019 είχε σημειωθεί μείωση κατά 14%.

Συμπερασματικά, από την αρχή της πανδημίας οι αριθμοί των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν σημαντικά.

Ποιοι επηρεάζονται από τα τροχαία ατυχήματα

Τα διαθέσιμα στοιχεία που παρέχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση, δίνουν μια εικόνα για τον τύπο των χρηστών του δρόμου που εμπλέκονται σε θανατηφόρα ατυχήματα και τις τοποθεσίες τους, καθώς και το φύλο και την ηλικία των θυμάτων.

Αναφορικά με την τοποθεσία, συνολικά το 52% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων σημειώθηκε σε αγροτικούς δρόμους, έναντι 40% σε αστικές περιοχές και 8% σε αυτοκινητόδρομους.

Οι επιβάτες αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσώπευαν το 43% όλων των θανάτων από τροχαία, ενώ οι πεζοί αποτελούσαν το 20%, οι χρήστες μηχανοκίνητων δίκυκλων (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) το 18% και οι ποδηλάτες το 10% των συνολικών θανάτων.

Για τις αστικές περιοχές, το μοτίβο είναι πολύ διαφορετικό με τους πεζούς (37%) να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο των θυμάτων. Οι χρήστες ηλεκτρικών δίκυκλων αποτελούν το 18% και ένας αυξανόμενος αριθμός ποδηλατών (14%) σκοτώνονται, πράγμα που σημαίνει ότι σχεδόν το 70% των συνολικών θανάτων στις αστικές περιοχές είναι ευάλωτες χρήστες του δρόμου.

Τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία ατυχήματα (77%) αφορά άντρες.

Οι ηλικιωμένοι (65+) αντιπροσώπευαν περισσότερο από το τέταρτο (28%) όλων των θανάτων, αν και αναλογικά περισσότεροι νέοι σκοτώνονται στους δρόμους.

Ενώ το 12% των νεκρών στους δρόμους της ΕΕ ήταν ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών, αυτή η ηλικιακή ομάδα αντιπροσωπεύει μόνο 7% του πληθυσμού της ΕΕ.

Ως εκ τούτου, οι στατιστικές δείχνουν ότι οι νέοι είναι πιο πιθανό να εμπλέκονται σε θανατηφόρο τροχαίο.

Της Ουρανίας Στυλιανού

Σχετικά Άρθρα