ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Π. Προδρόμου: Το υπουργείο Παιδείας έχει να κάνει ακόμα πολλά για την Ειδική Εκπαίδευση

01 Αυγούστου 2022, 19:26

images

Το υπουργείο Παιδείας έχει να κάνει ακόμα πολλά για την Ειδική Εκπαίδευση, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), Πρόδρομος Προδρόμου, σε ομιλία που εκφώνησε τη Δευτέρα στο πλαίσιο ημερίδας με θέμα «Ειδική Εκπαίδευση: καταγραφή δεδομένων και πολιτικής – προτάσεις για βελτίωση». Η ημερίδα διοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, στο Οίκημα της ΠΟΕΔ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση την οποία μεταδίδει το ΓΤΠ, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι με την εφαρμογή της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες το Υπουργείο Παιδείας στοχεύει στην αναγνώριση της προσωπικής αυτονομίας και της ανεξαρτησίας για άτομα με αναπηρίες, προσθέτοντας ότι πρέπει πρώτα να διασφαλιστεί η προσβασιμότητα των συμπολιτών μας με αναπηρίες στο φυσικό, κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό περιβάλλον.

Ο ΥΠΑΝ επεσήμανε ότι «μέσα σε μια δεκαετία έγιναν πολλά» στον τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης, συμπληρώνοντας ότι σήμερα το κυπριακό σχολείο φιλοξενεί περίπου 12-13% μαθητών/-τριών που εντάσσονται στην Ειδική Εκπαίδευση και περισσότερο από 15% παιδιά που έχουν μεταναστευτική βιογραφία και κατά κανόνα δεν έχουν την Ελληνική ως μητρική γλώσσα. Από περίπου 7.400 παιδιά το 2014-15 είχαμε φτάσει σε σχεδόν 13 χιλιάδες το 2020-21, ανέφερε ο κ. Προδρόμου, κάνοντας λόγο για αύξηση κατά περίπου τρία τέταρτα.

Μέσα στην τελευταία πενταετία, πρόσθεσε, καταγράφεται αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης η οποία είναι μεγαλύτερη από 60%. Οι εκπαιδευτικοί ανέρχονται σε περίπου 1.200, στους οποίους πρέπει να προστεθεί και αριθμός συμβασιούχων. Ταυτόχρονα, οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί, οι οποίοι ήταν περίπου 600 το 2013, στη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους ανήλθαν σε περίπου 1.100, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 80%.

Παράλληλα, ο κ. Προδρόμου παρέθεσε κάποια μέτρα που θα προωθηθούν την αμέσως επόμενη περίοδο, κάνοντας αρχή με τη δημιουργία και λειτουργία Κέντρου Αξιολόγησης της Ειδικής Εκπαίδευσης, στο οποίο θα παραπέμπονται όλες οι περιπτώσεις που είτε εντοπίζονται στο σχολείο είτε και αναφέρονται από τους γονείς. Ακόμη, σημείωσε ότι το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε τη διενέργεια διαγνώσεων στην Α’ τάξη Δημοτικού, αλλά και στην Προδημοτική.

Όσον αφορά τα ειδικά σχολεία, τόνισε ο ΥΠΑΝ, προχωρά ο προγραμματισμός για το μεγάλο έργο της κατασκευής ενός σύγχρονου Ειδικού Σχολείου στη Λεμεσό, όπου θα ενταχθούν οι δομές του ειδικού σχολείου Αποστόλου Λουκά και του Αναρρωτηρίου του Ερυθρού Σταυρού, στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι αυτή την περίοδο γίνεται η εκτίμηση σχετικά με τις απαραίτητες υπηρεσίες σχολικών βοηθών/συνοδών για τον σχεδιασμό της επόμενης σχολικής χρονιάς και την όσο γίνεται ακριβή εκτίμηση των αναγκών, προκειμένου να ληφθούν και οι απαραίτητες αποφάσεις και, αν χρειάζεται, να προωθηθεί σχετική πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Επιπρόσθετα, ο κ. Προδρόμου υπέδειξε ότι το Υπουργείο Παιδείας «έχει να κάνει ακόμα πολλά γι’ αυτά τα παιδιά μας, για την Ειδική Εκπαίδευση. Το σχολείο μπορεί και πρέπει να κάνει πολλά. Όχι μόνο για να υποδέχεται όπως πρέπει και να εντάσσει ΑμεΑ. Αλλά και για να διαμορφώνει σωστά τη σκέψη και τις αντιλήψεις του συνόλου των παιδιών, δηλαδή να διαμορφώνει τελικά τη συνείδηση της κοινωνίας».

Καταλήγοντας, ο ΥΠΑΝ ανέφερε ότι το Υπουργείο Παιδείας υιοθέτησε εισήγηση της Ομοσπονδίας Αναπήρων Λεμεσού και οργάνωσε τον Δεκέμβριο του 2021 μια εκστρατεία ενσυναίσθησης μέσα στα σχολεία σχετικά με τα άτομα με αναπηρία. «Αυτή η Εβδομάδα Ενσυναίσθησης για τα άτομα ΑΜΕΑ και θα επαναληφθεί φέτος -συστηματικότερα οργανωμένη μάλιστα- και θα καθιερωθεί», σημείωσε.

Σχετικά Άρθρα