ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Θετικές τάσεις όσον αφορά στη μείωση της σπατάλης τροφίμων

13 September 2022, 06:46

images

Θετικές τάσεις δείχνει η 9η διαδικτυακή δημοσκόπηση για τη σπατάλη τροφίμων και τις καταναλωτικές τάσεις μεταξύ των Κυπρίων, αφού το 2022, το κοινό εμφανίζεται πιο πρόθυμο να δοκιμάσει ή να υιοθετήσει συνήθειες που συμβάλλουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, σε σύγκριση με το 2021, αναφέρουν τα αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν τη Δευτέρα.

Η 9η διαδικτυακή δημοσκόπηση για τη σπατάλη τροφίμων διεξήχθη στο πλαίσιο του έργου LIFE - FOODPRINT «Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και διαχείριση της σπατάλης τροφίμων μεταξύ των καταναλωτών, των βιομηχανιών τροφίμων και φιλοξενίας», και είχε ως στόχο να αναλύσει τις απόψεις του κοινού σχετικά με τις στρατηγικές μείωσης της σπατάλης τροφίμων.

Η δημοσκόπηση, αναφέρει σχετική ανακοίνωση Τύπου, διενεργήθηκε διαδικτυακά μέσω των ιστοσελίδων του Ομίλου Δίας την περίοδο 15-18 Ιουλίου 2022. Το δείγμα κυμάνθηκε από 1.388 έως 2.437 άτομα ανάλογα με την ερώτηση. Ένα ποσοστό των συμμετεχόντων δεν ζει στην Κύπρο, επομένως το δείγμα της δημοσκόπησης δεν αποτελείται από αμιγώς ντόπιους συμμετέχοντες, αναφέρεται.

Η δημοσκόπηση περιελάμβανε τέσσερις ερωτήσεις οι οποίες επαναλαμβάνονται από την 4η διαδικτυακή δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2021, με στόχο τη μέτρηση πιθανών αλλαγών στην κοινή γνώμη με την πάροδο του χρόνου. «Το βασικό θέμα της δημοσκόπησης είναι εάν το κοινό είναι πρόθυμο να δοκιμάσει ή να υιοθετήσει συγκεκριμένες ενέργειες για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων», αναφέρεται.

Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα δείχνουν μια σαφή θετική τάση αφού ένα μεγάλο ποσοστό, 64,6%, είναι πολύ ή αρκετά πρόθυμο να αγοράσει φρέσκα λαχανικά και φρούτα με μη ικανοποιητική εμφάνιση σε χαμηλότερες τιμές. Το 2021, το ποσοστό αυτό ήταν 47,2%.

Επίσης, περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες, το 52,1%, είναι πολύ ή σημαντικά πρόθυμοι να αγοράσουν καλής ποιότητας, αλλά όχι απολύτως φρέσκα λαχανικά και φρούτα σε σημαντικά μειωμένες τιμές, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2021 ήταν 33,6%.

Τα αποτελέσματα της τρίτης ερώτησης, «δείχνουν ότι πολλοί άνθρωποι είναι πολύ ή αρκετά πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε πλατφόρμες δωρεάς τροφίμων, δηλαδή το 66,7%», αναφέρεται. Το 2021, ήταν 63%.

Αν και σχεδόν άγνωστη πρακτική για τους Κύπριους καταναλωτές (σε αντίθεση με κάποιες άλλες χώρες της ΕΕ όπου είναι γνωστή πρακτική), φαίνεται ότι ένα σημαντικό ποσοστό του κοινού, 43,6%, ενδιαφέρεται να αγοράσει πακέτα με όλα τα απαραίτητα για την προετοιμασία ενός γεύματος, αναφέρεται. Το 2021, το ποσοστό των συμμετεχόντων που ενδιαφέρονται πολύ ή σημαντικά να αγοράσουν ένα τέτοιο προϊόν ήταν 41,3%.

Συνολικά, αναφέρεται, τα αποτελέσματα σε όλες τις ερωτήσεις δείχνουν θετικές τάσεις αφού το 2022, το κοινό εμφανίζεται πιο πρόθυμο να δοκιμάσει ή να υιοθετήσει συνήθειες που συμβάλλουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, σε σύγκριση με το 2021.

Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης: https://mailchi.mp/opinionaction.com/food-print-940389?e=433b1fb65a.

Σχετικά Άρθρα