ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Λίγοι ασθενείς αξιολογούν την ποιότητα υπηρεσιών ΓεΣΥ

22 Ιουλίου 2023, 06:00

images

Μικρός είναι ο αριθμός των νοσηλευομένων που αξιολογούν το ΓεΣΥ παρά τις κατά καιρούς διαμαρτυρίες για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται.

Μιλώντας στο YgeiaWatch, η Ανώτερη Λειτουργός του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ) Μόνικα Κυριάκου, ανέφερε ότι μόλις το 10% των ασθενών που έλαβαν εξιτήριο απάντησαν στα ερωτηματολόγια που τους στάλθηκαν για να βαθμολογήσουν την ποιότητα της ενδονοσοκομειακής φροντίδας που έλαβαν.

«Η διαδικασία αυτή που έχει ξεκινήσει στις 26 Απριλίου, επιτρέπει στους δικαιούχους να έχουν λόγο στην βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που λαμβάνουν και παράλληλα είναι μια προσπάθεια διαφοροποίησης των νοσοκομείων στη βάση της ποιότητας», τόνισε.

Όπως διευκρίνισε η κ. Κυριάκου, τα πρώτα αποτελέσματα που έλαβαν είναι μεν ικανοποιητικά αλλά σκοπός του Οργανισμού είναι να αυξηθεί ο αριθμός των δικαιούχων οι oποίοι θα συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα εντοπίζονται οι αδυναμίες και θα δίνεται ώθηση στα νοσηλευτήρια να βελτιώνονται.

«Έτσι και αλλιώς αυτό είναι κάτι που σχετίζεται πλέον και με την αποζημίωση των νοσηλευτηρίων. Για τα νοσηλευτήρια τα οποία λαμβάνουν καλύτερες απαντήσεις σε αυτά τα ερωτηματολόγια σε συνδυασμό και με τις άλλες αξιολογήσεις που γίνονται, θα διαφοροποιείται και η αποζημίωση που τους δίνεται από τον Οργανισμό. Οπόταν νοσηλευτήρια τα οποία έχουν ψηλότερη βαθμολογία θα λαμβάνουν και ψηλότερη αποζημίωση από τον Οργανισμό».

Όπως δήλωσε η κ. Κυριάκου, τα μέχρι τώρα αποτελέσματα από τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν είναι σχετικά καλά. «Στην πλειοψηφία η βαθμολογία των νοσηλευτηρίων ήταν από τον μέσο όρο και πάνω. Ήταν δηλαδή από το καλά, πολύ καλά, και πάνω. Για να είμαστε όμως σίγουροι για το πόσο αντιπροσωπευτικά είναι αυτά τα αποτελέσματα, θα πρέπει να αυξηθεί το δείγμα».

Η διαδικασία της αξιολόγησης

Σημειώνεται ότι μόλις το νοσηλευτήριο υποβάλει στον οργανισμό την απαίτηση για την αποζημίωση, όταν δηλαδή ολοκληρωθεί η ενδονοσοκομειακή  φροντίδα, ο δικαιούχος αυτόματα λαμβάνει ένα email στο οποίο αναφέρονται κάποια στοιχεία για την νοσηλεία που προηγήθηκε, συμπεριλαμβανομένου και ενός λεκτικού μαζί με ένα σύνδεσμο  που οδηγεί τον ασθενή να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο που αφορά τις υπηρεσίες που έλαβε κατά τη διάρκεια της ενδονοσοκομειακής φροντίδας.

«Είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο το οποίο αποτελείται από κλειστές ερωτήσεις. Δηλαδή υπάρχουν κάποιες απαντήσεις προκαθορισμένες από τις οποίες μπορεί να επιλέξει ο δικαιούχος. Ουσιαστικά έχουν να κάνουν κυρίως με το κτιριακό, τη δομή του νοσηλευτηρίου, την καθαριότητα και καταλληλόλητα του δωματίου που νοσηλεύτηκε ο ασθενής, την συμπεριφορά του ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού, την εμπλοκή του στις αποφάσεις τις οποίες λαμβάνονταν κατά την διάρκεια της νοσηλείας του και με την επεξήγηση που του δόθηκε ή όχι κατά το εξιτήριο του όσον αφορά τις επόμενες ενέργειες που πρέπει να κάνει αλλά και άλλες ερωτήσεις παρόμοιας φύσεως», σημειώνει.

Η τελευταία ερώτηση ζητά από τον ασθενή να αξιολογήσει γενικότερα τη φροντίδα που έλαβε στο νοσηλευτήριο με κλίμακα από 0 ‘’πολύ κακή΄΄ μέχρι 9 ΄΄πολύ καλή΄΄». 

Στη συνέχεια τα αποτελέσματα αποστέλλονται  στον ΟΑΥ και αξιολογούνται από τους αρμόδιους. O Οργανισμός θα αποστέλλει τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων, τόσο στο νοσηλευτήριο, όσο και στον οργανισμό κρατικών υπηρεσιών υγείας εάν πρόκειται για τα δημόσια νοσηλευτήρια. 

Η κ. Κυριάκου διευκρίνισε ότι τα στοιχεία των δικαιούχων  που συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο, δεν θα κοινοποιούνται σε καμία περίπτωση  στα  νοσηλευτήρια ή στους γιατρούς που τους εξυπηρέτησαν.

Της Μόνικας Μακρυγιάννη

Σχετικά Άρθρα