ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Φωνές για παραπεμπτικά φυσιοθεραπειών και ελλείψεων φαρμάκων

07 Αυγούστου 2023, 06:00

images

Τον μειωμένο αριθμό φυσιοθεραπειών που δικαιούνται οι ασθενείς, αφορούσαν τα περισσότερα παράπονα που δέχθηκε το Παρατηρητήριο Δικαιωμάτων Ασθενών της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ), τον Ιούλιο του 2023 ενώ αρκετά ήταν και τα παράπονα για τις ελλείψεις φαρμάκων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου, τα συνολικά παράπονα μειώθηκαν στα 37 από 48 που ήταν τον προηγούμενο μήνα.

Συγκεκριμένα για τον μήνα Ιούλιο, τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν τον μειωμένο αριθμό φυσιοθεραπειών που δικαιούνται οι ασθενείς μέσω του Γενικού Συστήματος Υγείας αλλά και ελλείψεις φαρμάκων ή φαρμάκων που δεν έχουν ενταχθεί στον κατάλογο φαρμακευτικών προϊόντων του ΓεΣΥ (11 παράπονα).

Καταγγελίες υπήρξαν επίσης και για την ταλαιπωρία που βιώνουν οι ασθενείς κατά την εξυπηρέτησή τους από τα νοσοκομειακά φαρμακεία.

Παράλληλα υπήρξαν αναφορές για απόρριψη αιτημάτων και για περιορισμένο αριθμό υπηρεσιών, όπως κατ’ οίκον νοσηλεία και κέντρα αποκατάστασης εντός ΓεΣΥ αλλά και παράπονα για άρνηση έκδοσης παραπεμπτικών από τους προσωπικούς ιατρούς.

Επιπρόσθετα, η ΟΣΑΚ δέχθηκε παράπονα για συμπεριφορά/εξυπηρέτηση ιατρικού, νοσηλευτικού, παραϊατρικού προσωπικού, φαρμακοποιού (9), δαπάνες (7), πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας (5), ποιότητα υπηρεσιών υγείας (4) και ένα παράπονο για ιατρική αμέλεια.

Τα περισσότερα παράπονα που έγιναν στην ΟΣΑΚ αφορούν την ηλικιακή ομάδα 51-70 (16 παράπονα). Ακολουθούν οι ηλικίες 71 και πάνω με 16 παράπονα, οι 31-50 (7) και με λιγότερα παράπονα οι ασθενείς ηλικίας 18-30 (5).

Όπως υπογραμμίζει η ΟΣΑΚ, σε κάποιες περιπτώσεις οι παραπονούμενοι αρνούνται να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για υποβολή επώνυμης καταγγελίας με το φόβο της εκδικητικής συμπεριφοράς, ή της πεποίθησης ότι με την υποβολή επώνυμης καταγγελίας, δεν πρόκειται να υπάρξει δικαίωση ή επειδή δεν επιθυμούν να δώσουν συνέχεια ή να εμπλακούν σε δικαστικές διαμάχες. 

Τα ανώνυμα παράπονα δεν προωθούνται  για διερεύνηση στους αρμόδιους φορείς, αλλά αποτελούν απλές αναφορές που δίνονται για καταγραφή.

 Της Μόνικας Μακρυγιάννη

Σχετικά Άρθρα