ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Ένα βήμα πριν την ψήφιση ο «Συνήγορος του Ασθενή»

19 Απριλίου 2022, 10:45

images

Προχωρά η υλοποίηση της ιδέας του «Συνηγόρου του Ασθενή», που θα έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ασθενών και την επίτευξη της ποιοτικής εξυπηρέτησής τους.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της Ομοσπονδίας Συνδέσμου Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ), Δημήτρης Λαμπριανίδης, σε παρέμβαση του στο κρατικό ραδιόφωνο, αναφέρθηκε στην ήδη υπάρχουσα νομοθεσία για την προστασία των δικαιωμάτων των ασθενών του 2004, σημειώνοντας ότι «είναι σε πολλούς άγνωστη».

Η νομοθεσία αυτή, όπως ανέφερε, περιλαμβάνει σημαντικές πρόνοιες για την προστασία των δικαιωμάτων των ασθενών καθώς επίσης και την πρόσβαση σε καλές, ποιοτικές υπηρεσίες υγείας.

Αναφερόμενος στον «Συνήγορο του Ασθενή», σημείωσε ότι η ιδέα αυτή δημιουργήθηκε ούτως ώστε να επιτηρεί και να εργάζεται μαζί με τους παρόχους υγείας, με απώτερο σκοπό τη διασφάλιση των δικαιωμάτων και την καλύτερη εξυπηρέτηση τους.

Συμπλήρωσε ακόμη ότι σκοπός της ιδέας είναι να επιτηρεί τους παρόχους υγείας και να βεβαιώνει ότι προσφέρουν υπηρεσίες με σεβασμό στα δικαιώματα των ασθενών.

Ο κ. Λαμπριανίδης, με δυσαρέσκεια δήλωσε επίσης ότι «λαμβάνονται παράπονα που αφορούν την εξυπηρέτηση των ασθενών, την ποιοτική παροχή υπηρεσιών υγείας και την αξιοπρεπή τους μεταχείριση».

Πρόσθεσε ότι με την ιδέα αυτή «οι ασθενείς θα έχουν ένα συνήγορο δικό τους, όπου θα μπορούν να υποβάλλουν τα παράπονα τους».

Ο «Συνήγορος του ασθενή» θα στελεχώνεται από μία συμβουλευτική επιτροπή και θα συνδέεται με τους λειτουργούς παραπόνων των νοσηλευτηρίων, των παροχών υπηρεσιών υγείας για να μελετούν και να συντονίζουν τις δράσεις που πρέπει να γίνονται. Θα περιλαμβάνει εξίσου νομοσχέδιο με πρόνοιες για την άμεση και έγκαιρη αντιμετώπιση των παραπόνων.

Ο κ. Λαμπριανίδης τόνισε τη σημαντικότητα της δράσης του «Συνηγόρου» και των συνεργατών του, καθώς επίσης και τη σημαντικότητα του να εργάζονται προληπτικά, για να προλαμβάνουν τα προβλήματα πριν εμφανιστούν, όπου αυτό είναι εφικτό.

Με τη θεσμοθέτηση του νομοσχεδίου, όπως αναφέρει, ο «Συνήγορος του Ασθενή» θα έχει την εξουσιοδότηση με βάση τον νόμο να παρεμβαίνει εκεί που είναι απαραίτητο και χρειάζεται συζήτηση και ενημέρωση για σχετικές περιπτώσεις ασθενών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο «Συνήγορος του Ασθενούς» θα είναι για όλες τις υπηρεσίες υγείας, εντός και εκτός ΓεΣΥ. Υπογραμμίζεται ότι η ιδέα αυτή βρίσκεται ένα βήμα πριν την ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Κάνοντας αναφορά στην εφαρμογή (application) για την αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών από το ΓεΣΥ, ο κ. Λαμπριανίδης δήλωσε ότι οι ασθενείς αξιολογώντας τις υπηρεσίες που έχουν λάβει, «με αυτά τα δεδομένα, θα βοηθήσουν ούτως ώστε να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες υγείας και να δημιουργηθεί ένα σύστημα υγείας που θα επικεντρώνεται στον ασθενή όσο θα έπρεπε».

Της Ουρανίας Στυλιανού

Σχετικά Άρθρα