Αυξομειώσεις τιμών στις υπεραγορές - Τι δείχνει το e-kalathi
02 September 2025, 16:55

Τα αποτελέσματα της παρακολούθησης των τιμών στο e-kalathi για την περίοδο 31 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 2025 έδωσε στη δημοσιότητα ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών.
Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα, που τέθηκε σε δημόσια χρήση από τις 12 Ιουνίου, καταγράφει τις τιμές προϊόντων σε υπεραγορές της Κύπρου και παρέχει τη δυνατότητα σύγκρισης για τους καταναλωτές.
Σύγκριση στο ταμείο: Ποιος είναι ο φθηνότερος
Συνολικά, από τους 478 κωδικούς προϊόντων που περιλαμβάνονται στο e-kalathi, σύμφωνα με τον σύνδεσμο, 260 ήταν κοινά σε πέντε μεγάλες υπεραγορές.
Πρόκειται για τις υπεραγορές Σκλαβενίτης, Αθηαινίτης, Ιωαννίδης, Μετρό και Άλφα Μέγα.
Η σύγκριση του συνολικού κόστους αυτών των προϊόντων στις 31 Αυγούστου, έδειξε ότι ο Σκλαβενίτης προσέφερε την πιο οικονομική επιλογή με €893,38, ενώ οι υπόλοιπες υπεραγορές εμφάνιζαν υψηλότερες τιμές, με τον Αθηαινίτη να φτάνει τα €951,84 και την Άλφα Μέγα τα €997,90.
Η Άλφα Μέγα είχε 76 προϊόντα σε προσφορά, αλλά στις 66 περιπτώσεις οι τιμές ήταν ίσες ή υψηλότερες από τις αντίστοιχες των άλλων υπεραγορών.
Ο Σκλαβενίτης διαθέτει τα περισσότερα προϊόντα στο e-kalathi (461 από 478), ενώ η Υπεραγορά Lidl και η POP LIFE έχουν σημαντικά λιγότερα.
H ανάλυση ανά κατηγορία προϊόντων έδειξε ότι τα γαλακτοκομικά κόστιζαν από €119,21 στον Σκλαβενίτη, €128.24 στον Αθηαινίτη, €131,19 στον Ιωαννίδη, 132,55 στο Μετρό και €135,95 στο Άλφα Μέγα.
Στα μη αλκοολούχα ποτά την χαμηλότερη τιμή είχε ξανά ο Σκλαβενίτης με €116,76 με τον Αθηαινίτη να ακολουθεί με €124,24, τον Ιωαννίδη με €129.65, το Άλφα Μέγα με €131.94, και το Μετρό με €132.11.
Όσον αφορά τα είδη προσωπικής φροντίδας χαμηλότερη τιμή ύψους €139,61 κατέγραψε και πάλι ο Σκλαβενίτης, με τον Αθηαινίτη να ακολουθεί με €147.35, το Άλφα Μέγα με €149.03, το Μετρό με €149.68, και τέλος με την υψηλότερη τιμή ο Ιωαννίδης με €154.65.
Μικρότερη του 1% η μείωση τιμών – Ανοικτά τα μάτια υπεραγορών
Παρά τις διακυμάνσεις των πρώτων εβδομάδων λειτουργίας της πλατφόρμας, η συνολική μείωση των τιμών για τον Αύγουστο ήταν μικρότερη του 1%.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι υπεραγορές παρακολουθούν τις προσφορές των ανταγωνιστών και αποφεύγουν να τις εφαρμόζουν ταυτόχρονα.
Σε σπάνιες περιπτώσεις που οι προσφορές συμπίπτουν, γίνεται συνήθως για τη μείωση σημαντικών διαφορών τιμών.
Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών τόνισε ότι τα συμπεράσματα βασίζονται αποκλειστικά στις τιμές που καταγράφονται στο e-kalathi και δεσμεύεται να συνεχίσει τη διαφανή παρακολούθηση και δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων.
Λ.Τ.
Tags: καταναλωτές