ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Αποσύρεται από την αγορά εξοπλισμός ηλεκτρικών εγκαταστάσεων

07 Δεκεμβρίου 2023, 07:21

images

Προϊόν, το οποίο δε συμμορφώνεται με τις βασικές απαιτήσεις ασφάλειας της οδηγίας, για τον Ηλεκτρολογικό Εξοπλισμό Χαμηλής Τάσης (LVD) εντόπισε στην αγορά το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.

Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών αναφέρει πως πρόκειται για εξοπλισμό ηλεκτρικών εγκαταστάσεων και συγκεκριμένα απαγωγό κρουστικών τάσεων, ο οποίος δεν φέρει τη σήμανση СЄ σύμφωνα με το παράρτημα ΙΙ του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 765/2008.

Ως εκ τούτου, σημειώνει ότι ο εισαγωγέας έχει προβεί σε εθελοντική απόσυρσή του από την αγορά.

Το Τμήμα πληροφορεί το καταναλωτικό κοινό ότι συνιστά την αντικατάστασή του παρόλο που αυτή δεν είναι αναγκαία.

Επίσης, καλεί τους αδειοδοτημένους ηλεκτρολόγους, που έχουν στην κατοχή τους το πιο πάνω προϊόν να μην το χρησιμοποιήσουν/εγκαταστήσουν και να το επιστρέψουν άμεσα στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα από το οποίο το έχουν προμηθευτεί.

Επιπρόσθετα, σημειώνει ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών που αφορούν τις Συμβάσεις για τις Πωλήσεις Αγαθών Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη συμμορφούμενου προϊόντος ο καταναλωτής δικαιούται αρχικά δωρεάν επισκευή ή αντικατάστασή του.

Σημειώνεται, επίσης, πως η υποχρέωση επισκευής ή αντικατάστασης των αγαθών περιλαμβάνει την αφαίρεση των μη συμμορφούμενων αγαθών και την εγκατάσταση των υποκατάστατων αγαθών ή των επισκευασμένων αγαθών ή την ανάληψη των δαπανών της εν λόγω αφαίρεσης και εγκατάστασης.

Σε περίπτωση που η επισκευή ή αντικατάσταση δεν είναι εφικτή τότε ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, δηλαδή να τερματίσει τη σύμβαση και να ζητήσει επιστροφή των χρημάτων που έχει καταβάλει.

Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής. Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.

Σχετικά Άρθρα