Σεξ στο γάμο: Η ποσότητα ή η ποιότητα μετράει περισσότερο
11 Μαΐου 2026, 18:00
Συνταγές που να ισχύουν το ίδιο για όλους δεν υπάρχουν... Ειδικά στο σεξ, άλλοι άνθρωποι το έχουν περισσότερη ανάγκη και άλλοι λιγότερο ακόμα και από την εφηβική τους ηλικία. Εξάλλου, άλλες σχέσεις έχουν στηριχτεί εξ αρχής στη σεξουαλική δραστηριότητα, ενώ άλλες έχουν περισσότερα κοινά να μοιραστούν και να λάβουν αμοιβαία ικανοποίηση. Τέλος, η ηλικία και τα χρόνια της κοινής ζωής στο ζευγάρι παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο! Άλλο είναι να είσαι 25 ετών κι ένα χρόνο μαζί, κι άλλο είναι να είσαι 50 ετών και να μετράς 20 χρόνια γάμου! Όσο για την ποιότητα, είναι ζήτημα εξατομικευμένο...
Η συχνότητα
Δεν υπάρχει λοιπόν "συνταγή" για το πόσο συχνά είναι αρκετό... Υπάρχει μόνο η σύγκριση που μπορεί ένα ζευγάρι να κάνει από μόνο του καθώς περνούν τα χρόνια... Για παράδειγμα, αν γνωρίστηκαν στα 20 και έκαναν σεξ κάθε μέρα, είναι αποδεκτό στα 30 τους να το κάνουν 2-3 φορές στην εβδομάδα, και στα 40 και τα 50 τους μία φορά την εβδομάδα! Αν πάλι από τα 20 τους χρόνια είχαν ανάγκη για σεξ 1-2 φορές την εβδομάδα, στα 50 είναι καλά αν το επιθυμούν 1-2 φορές το μήνα!
Την αυτοκριτική λοιπόν θα την κάνουμε μόνοι μας. Οι ειδικοί επιστήμονες συμφωνούν μόνο σε ένα σημείο: Ένα ζευγάρι που είναι αγαπημένο και υγιές δεν πρέπει να σταματάει το σεξ ακόμα και στην τρίτη ηλικία διότι τα οφέλη στην υγεία -σωματική και ψυχολογική- είναι ορατά και μεγάλα!
Τι γίνεται όμως με την ποιότητα;
Η ποιότητα είναι υποκειμενική μεν αλλά έχει και κάποιους κανόνες. Για παράδειγμα, αν η γυναίκα δεν πετυχαίνει ποτέ οργασμό, αυτό δείχνει κακή ποιότητα σεξουαλικής επαφής. Αν από την άλλη πλευρά, ο άνδρας παραμένει ανικανοποίητος σε επιμέρους ανάγκες που έχει κατά τη σεξουαλική πράξη, πάλι η ποιότητα επιδέχεται βελτίωσης.
Οι ειδικοί συστήνουν στα ζευγάρια να μιλούν ανοιχτά για όσα θέλουν και όσα δεν έχουν στη σχέση. Ο πειραματισμός, το χιούμορ, η διάθεση να προσφέρουμε ικανοποίηση και χαρά στο σύντροφό μας (αμοιβαία) είναι τα "κλειδιά" για μία ευτυχισμένη σεξουαλική ζωή παρά τα χρόνια που περνούν...
Όσο για το τελικό ερώτημα αν είναι πιο σημαντική η συχνότητα ή η ποσότητα των επαφών, η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Αν όσες φορές συνευρίσκεται το ζευγάρι νιώθουν και οι δύο ικανοποίηση, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Κι υπό αυτήν την έννοια, η ποιότητα μάλλον υπερτερεί!
