ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

To 1/3 των ηλικιωμένων με κατάθλιψη δεν ζητάει βοήθεια ειδικού

05 Μαρτίου 2021, 16:00

images

Μια δημοσκόπηση βρήκε ότι το 61% των ανθρώπων άνω των 65 ετών που ανησυχούν ότι μπορεί να πάσχουν από κατάθλιψη δεν ζητούν θεραπεία και το 1/3 πιστεύει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση μόνο του. 

«Η κατάθλιψη φέρει ένα στίγμα, ειδικά στους ηλικιωμένους, που δεν μπορούν να παραδεχθούν ότι έχουν πρόβλημα. Πρόκειται, όμως, για ένα συχνό και θεραπεύσιμο πρόβλημα, γι’αυτό και οι άνθρωποι αυτοί θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν είναι μόνοι και δεν χρειάζεται να υποφέρουν στη σιωπή», εξηγεί η Δρ. Caroline Bader, γηριατρική ψυχίατρος στο Νοσοκομείο McLean που συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.

Για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης η πρώτη κίνηση είναι να αναγνωρίσουμε τα συμπτώματα και να μην τα αγνοήσουμε. «Μιλήστε με τους φίλους και την οικογένειά σας. Θα σας βοηθήσουν να αντιληφθείτε αν τα συμπτώματα της κατάθλιψης έχουν προκαλέσει πρόβλημα στη ζωή σας και πρέπει να αναζητήσετε βοήθεια. Έπειτα, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας. Μπορεί να σας κάνει διάγνωση και να χορηγήσει αντικαταθλιπτικά, αν το κρίνει απαραίτητο», προτρέπει η Δρ. Bader.

Τα σημάδια

Αν βιώνετε πολλά από τα παρακάτω τις περισσότερες ημέρες για τουλάχιστον δύο εβδομάδες, μπορεί να έχετε κατάθλιψη και να πρέπει να αναζητήσετε βοήθεια:

Έλλειψη απόλαυσης από αγαπημένες δραστηριότητες

Επίμονα άσχημα ή «κενή» διάθεση

Αύξηση στα αισθήματα βαρεμάρας και απάθειας

Κόπωση ή απώλεια ενέργειας

Ανησυχία ή ευερεθιστότητα

Αϋπνία ή υπερβολικός ύπνος

Αισθήματα απελπισίας ή απαισιοδοξίας

Δυσκολία συγκέντρωσης ή λήψης αποφάσεων

Ακούσια αύξηση ή απώλεια βάρους

Τρόποι αντιμετώπισης και διαχείρισης συμπτωμάτων

Τι μπορείτε να δοκιμάσετε για να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη:

Το βασικό είναι να ζητήσετε βοήθεια ειδικού. Επιπρόσθετα με αυτό, μπορείτε:

Κάνετε μικρές αλλαγές. Προσθέτοντας μια τακτική οργάνωση στην καθημερινή σας ζωή μπορείτε να απομακρύνετε ή ακόμα και να θεραπεύσετε κάποια κοινά συμπτώματα. «Δεν χρειάζονται τεράστιες αλλαγές. Μικρές τροποποιήσεις μπορούν πολλές φορές να επιφέρουν σημαντικά αποτελέσματα», εξηγεί η Δρ. Bader.

Για παράδειγμα, θέστε ως προτεραιότητα την καθημερινή άσκηση (έστω και 10 λεπτά περπάτημα), ασχοληθείτε με τον εθελοντισμό, συμμετέχετε σε κοινωνικές ομάδες. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όλα αυτά είναι εφικτά, ώστε να είναι μεγαλύτερο το αίσθημα του σκοπού.

Δοκιμάστε την ενσυνειδητότητα ή τον διαλογισμό. Οι πρακτικές αυτές σας μαθαίνουν να διαχειρίζεστε το στρες που μπορεί να οδηγήσει ή να επιτείνει τα καταθλιπτικά συμπτώματα.


Σχετικά Άρθρα