ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Ζούμε καλύτερα κάνοντας καθημερινά το πιο φυσικό πράγμα για το ανθρώπινο σώμα

22 Ιουνίου 2021, 09:00

images

«Ό,τι πιο κοντινό υπάρχει σε θαυματουργό φάρμακο είναι το περπάτημα». Αυτό αναφέρει ο Δρ Thomas Frieden, πρώην διευθυντής του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων της Αμερικής (CDC).

Και δεν είναι τυχαία ή μη κτανοητή ακόμα και από μη γιατρούς αυτή η διαπίστωση του έμπειρου επιδημιολόγου, καθώς είναι σαφές ότι το ανθρώπινο σώμα έχει φτιαχτεί για να περπατάει και όχι για να οδηγεί αυτοκίνητο ή μηχανάκι...

Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι το περπάτημα, όταν γίνεται με πρόγραμμα καθημερινά, είναι κάτι παραπάνω από μια υγιεινή συνήθεια που βοηθά στη διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους... το περπάτημα μεταξύ άλλων, περιορίζει την επιθυμία για γλυκό όπως έδειξαν μελέτες από το Πανεπιστήμιο του Exeter. Όπως απέδειξαν, το περπάτημα 15 λεπτών μπορεί να περιορίσει την επιθυμία για σοκολάτα και ακόμα και να μειώσει την ποσότητα σοκολάτας που καταναλώνει κάποιος σε στρεσογόνες καταστάσεις. Η τελευταία έρευνα επιβεβαιώνει ότι το περπάτημα μπορεί να μειώσει τις λεγόμενες «λιγούρες» και την κατανάλωση διάφορων ζαχαρούχων σνακ.

Κι όχι μόνο αυτό... το περπάτημα αναχαιτίζει τη δράση γονιδίων που αυξάνουν το βάρος. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Harvard εξέτασαν 32 γονίδια που ενισχύουν την παχυσαρκία σε περισσότερους από 12.000 ανθρώπους για να προσδιορίσουν πόσα από αυτά πράγματι συνεισφέρουν στην αύξηση του βάρους. Ανακάλυψαν, λοιπόν, ότι ανάμεσα στους συμμετέχοντες στη μελέτη που έκαναν γρήγορο περπάτημα για μία ώρα κάθε μέρα, οι επιδράσεις αυτών των γονιδίων μειώνονταν στο μισό.

Τέλος, μεταξύ των πολλών θετικών επιδράσεων, το περπάτημα ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και μπορεί να προστατεύσει τον οργανισμό κατά τη διάρκεια της εποχής του κοινού κρυολογήματος και της γρίπης. Μελέτη σε περισσότερους από 1.000 άνδρες και γυναίκες βρήκε ότι όσοι περπατούσαν τουλάχιστον 20 λεπτά ημερησίως για τουλάχιστον πέντε ημέρες την εβδομάδα, είχαν 43% λιγότερες ημέρες ασθενείας σε σχέση με εκείνους που ασκούνταν λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα. 

Σχετικά Άρθρα