ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Καταρρίπτεται ο μύθος ότι "θα κάψουμε" ένα βαρύ γεύμα περπατώντας μισή ώρα

24 September 2020, 09:00

images

Φάγατε λιπαρά κρέατα, σάλτσες και γλυκά και πιστεύετε ότι θα "κάψετε" τις θερμίδες κάνοντας το απόγευμα έναν χαλαρό περίπατο; Δυστυχώς δεν θα συμβεί αυτό!

Σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου Loughborough που μελέτησαν 14 σχετικές μελέτες και έκαναν δημοσίευση στο Journal of Epidemiology and Community Health, χρειάζεται ειδική σήμανση έξω από συσκευασίες τροφίμων που θα αναφέρει πόσο περπάτημα χρειαζόμαστε για να "κάψουμε" μια μερίδα από το συγκεκριμένο τρόφιμο. Κι αυτό, υποστηρίζουν, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των επιπέδων παχυσαρκίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η επικεφαλής ερευνήτρια, καθηγήτρια Amanda Daley υποστηρίζει ότι η σήμανση των τροφίμων με «θερμίδες άσκησης» καθιστά ευκολότερο για τους καταναλωτές να κατανοήσουν τι και πόσο ακριβώς τρώνε καθώς και να συνειδητοποιήσουν την σημασία της φυσικής δραστηριότητας.

«Εάν αγοράσετε ένα μάφιν σοκολάτας που έχει 500 θερμίδες αυτό σημαίνει ότι χρειάζεστε 50 λεπτά τρέξιμο (όχι απλό περπάτημα) για να τις κάψετε. Η πληροφορία αυτή δεν αφορά στη δίαιτα, αλλά στην εκπαίδευση του κοινού ότι όταν καταναλώνουμε τροφές υπάρχει ένα θερμιδικό κόστος, οπότε πρέπει να αναρωτηθούμε αν πραγματικά θέλουμε να περάσουμε δύο ώρες τρέχοντας προκειμένου να κάψουμε το σοκολατένιο κέικ. Αξίζει τον κόπο;»

Ας δούμε μερικά παραδείγματα

-Ένα μπολ δημητριακά (172 θερμίδες)- Τρέξιμο 16΄ - Περπάτημα 31′.

-Μια μπάρα σοκολάτας (229 θερμίδες) - Τρέξιμο 22′ - Περπάτημα 42′.

-Ένα αναψυκτικό με ζάχαρη (138 θερμίδες) - Τρέξιμο 13′ - Περπάτημα 26′.

-Ένα μάφιν βατόμουρο (265 θερμίδες) - Τρέξιμο 25′ - Περπάτημα 48′.

-Ένα πακέτο τσιπς (171 θερμίδες) - Τρέξιμο 16′ - Περπάτημα 31′.

-Ένα σάντουιτς με κοτόπουλο και μπέικον (445 θερμίδες) - Τρέξιμο 42′ - Περπάτημα 1 ώρα και 22′.

ΠΗΓΗ

BBC

Σχετικά Άρθρα