ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Η σωματική άσκηση βοηθά στην αντιμετώπιση της υπνικής άπνοιας

26 Ιουνίου 2020, 09:00

images

Νέα επιστημονικά δεδομένα αναφέρουν ότι η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της υπνικής άπνοιας. Του ροχαλητού με διακοπές στην αναπνοή,δηλαδή, που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε καρδιολογικά προβλήματα.

Ερευνητές από τον Καναδά μελέτησαν δεδομένα για την ποιότητα του ύπνου από 155.448 κατοίκους του Οντάριο με μέση ηλικία τα 46 έτη. Το 6,9% αυτών ανέφερε ότι έπασχε από διαγνωσμένη υπνική άπνοια. Διασταυρώνοντας τα στοιχεία των συμμετεχόντων με τον ρόλο της σωματικής άσκησης στη ζωή τους, οι ερευνητές προχώρησαν σε συμπεράσματα που δεν είχαν αρχικά φανταστεί....

Όσοι υποφέρουν από υπνική άπνοια ακολουθούσαν καθιστικό τρόπο ζωής, με παραπάνω από 4,5 ώρες ημερησίως να κάθονται σε σύγκριση με όσους δεν έπασχαν από τη νόσο.

Μια μέτρια αύξηση της σωματικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένου του περπατήματος, σχετίστηκε με μείωση κατά 10% του κινδύνου εμφάνισης υπνικής άπνοιας.

Κι όπως τονίζει η επικεφαλής της μελέτης Δρ Lyle Palmer, καθηγήτρια Γενετικής Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας στην Αυστραλία, ήταν εντυπωσιακό ότι ακόμα και το περπάτημα ως αθλητική δραστηριότητα, ήταν αρκετό για να μειώσει τον κίνδυνο υπνικής άπνοιας. Σε συνδυασμό μάλιστα 20 λεπτά περπάτημα και αύξηση της έντονης προπόνησης κατά 8 λεπτά ημερησίως, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο ακόμη περισσότερο.

Το εύρημα έρχεται να προστεθεί σε πολλές άλλες μελέτες που έχουν τονίσει τη μεγάλη σημασία της σωματικής άσκησης για την καλή υγεία και στην περίπτωση της υπνικής άπνοιας, της οποίας τα ποσοστά σε παιδιά και ενήλικες σημειώνουν αυξητικές τάσεις.




Σχετικά Άρθρα