ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Η κολύμβηση δεν είναι μόνο καλοκαιρινή διασκέδαση αλλά και τέλεια άσκηση

24 Ιουνίου 2021, 09:00

images

Οι περισσότεροι συνδυάζουν την παραλία και την θάλασσα με την καλοκαιρινή ραστώνη, την χαλάρωση και την δροσιά. Αλλά η θάλασσα και η πισίνα μπορούν να αποτελέσουν για όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους, το μέσο για να αποκτήσουν καλύτερη μυοσκελετική υγεία και ευεξία.

Όπως μάς εξηγεί ο Νικόλαος Εμμ. Τσιλιμιγκάκης, ορθοπαιδικός χειρουργός, η κολύμβηση είναι από τις καλύτερες μορφές άθλησης επειδή δεν καταπονεί και δεν προκαλεί τραυματισμούς. Ταυτόχρονα, το νερό είναι περίπου 800 φορές πιο πυκνό από τον αέρα με αποτέλεσμα οι μύες να είναι υπό συνεχή αντίσταση και άρα γυμναζόμαστε περισσότερο και συνεχώς.

Συγκεκριμένα η άσκηση στο νερό ανεξαρτήτως έντασης:

-Δεν προκαλεί καταπόνηση των μυών και των αρθρώσεων.

-Γυμνάζει όλες τις μυικές ομάδες στο σώμα.

-Είναι για όλους, νέους, ηλικιωμένους, τραυματίες, παιδιά, εγκύους, καθώς ο καθένας μπορεί να ελέγξει από μόνος του το ρυθμό και την ένταση της άσκησης.

-Ενδείκνυται για καταπολέμηση της δυσκαμψίας και των πόνων των αρθρώσεων.

-Βοηθάει στην απώλεια βάρους.

Η φράση «όσα περισσότερα μπάνια κάνεις το καλοκαίρι, τόσο καλύτερο χειμώνα θα βγάλεις», ισχύει για ανθρώπους με χρόνιους πόνους στον αυχένα ή στην οσφυϊκή μοίρα και σε ανθρώπους με οστεοαρθρίτιδα.

Επίσης η κολύμβηση βοηθάει στη μετεγχειρητική αποκατάσταση μετά από ορθοπαιδικά χειρουργεία όπως για παράδειγμα συνδεσμοπλαστική προσθίου χιαστού και ολική αρθροπλαστική γόνατος.

Και μην ξεχνάμε, ότι η εκγύμναση μέσω της κολύμβησης ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες απαλλάσσει το άτομο από την αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος και τον ενοχλητικό ιδρώτα καθώς οι ασκήσεις γίνονται μέσα στο δροσερό νερό.

Για να έχει κάποιος οφέλη, πρέπει να κολυμπάει το λιγότερο μισή ώρα κάθε φορά και το λιγότερο 4 φορές την εβδομάδα. Η κολύμβηση, ειδικά στους αγύμναστους και στους ηλικιωμένους, δεν είναι ανάγκη να είναι κοπιώδης. Αρκεί να κουνούν συνεχώς χέρια και πόδια με ρυθμό, ακόμα κι αν επιπλέουν στο νερό σε όρθια στάση. Βεβαίως, όποιος μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω, είναι καλό να το κάνει. Αλλά ακόμα και αυτού του τύπου η άσκηση, να επιπλέει κάποιος σε όρθια στάση χωρίς να πατώνει, θα έχει μετά από μερικές εβδομάδες κάποια θετικά αποτελέσματα.



Σχετικά Άρθρα