ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Χειμώνας χωρίς ψητά ή βραστά κάστανα δεν υπάρχει

18 Νοεμβρίου 2020, 16:00

images

Το κάστανο ανήκει στην κατηγορία των ξηρών καρπών αλλά έχουν πολύ περισσότερο νερό και λιγότερο λίπος. Είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών ενώ περιέχουν επίσης κάλιο, φώσφορο, λίγο σίδηρο και βιταμίνες Β2 και Ε.

Τα κάστανα θεωρούνται πολύ θρεπτικά και είναι γνωστό ότι βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης βοηθώντας στην πρόληψη εμφάνισης στεφανιαίας νόσου. Περιέχουν επίσης μαγγάνιο, ιχνοστοιχείο που καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό και συμβάλλουν στην πρόληψη της θρόμβωσης και τη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

Ενισχύουν εξάλλου την πεπτική και εγκεφαλική λειτουργία λόγω της υψηλής περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες και τις λιποδιαλυτές βιταμίνες Β που ενισχύουν την υγεία του δέρματος, παράγουν ερυθρά αιμοσφαίρια, βελτιώνουν την εγκεφαλική λειτουργία και ενισχύουν τη λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Τα βρασμένα κάστανα χωνεύονται πιο εύκολα από τα ψημένα. Επίσης, θεωρείται ότι τα βρασμένα περιέχουν λιγότερες θερμίδες από τα ψημένα λόγω τους περιεχομένου τους σε νερό. Πάντως, σε 100 γραμμάρια βρασμένων κάστανων περιέχονται 120 θερμίδες και 190 θερμίδες στην περίπτωση στα ψημένα. Όταν, λοιπόν, το βάρος είναι ίδιο, τα βρασμένα κάστανα πράγματι περιέχουν λιγότερες θερμίδες, ωστόσο όλα εξαρτώνται από το νερό που χάνεται ή απορροφάται κατά το μαγείρεμα είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο.

Σχετικά Άρθρα