ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Προσοχή στο φαγητό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες

29 Ιουνίου 2020, 09:00

images

Η χωρίς μέτρο έκθεση στον ήλιο και οι γλυκοτοξίνες, χημικές ενώσεις που σχηματίζονται κατά την διαδικασία προσκόλλησης της γλυκόζης σε διάφορα κύτταρα του σώματος με την διαδικασία αυτή να οδηγεί τελικά σε αλλαγή του σχήματος των κυττάρων, μπορούν να βλάψουν την ομορφιά μας το καλοκαίρι. 

Αν και η αντηλιακή προστασία με διάφορα προϊόντα περιποίησης φαίνεται η εύκολη λύση, η διατροφή είναι ένας βασικός παράγοντας προστασίας. Είναι σημαντικό λοιπόν να γνωρίζουμε τι είναι χρήσιμο να αποφεύγουμε από τα τρόφιμα και τι να προτιμούμε ώστε όχι μόνο να έχουμε καλύτερη υγεία και καλό σωματικό βάρος αλλά και να προστατεύουμε την ομορφιά μας.

Καταρχάς είναι χρήσιμο να αποφεύγουμε τις πατάτες και ειδικά τις τηγανητές. Οι υψηλές θερμοκρασίες της μαγειρικής αυτής μεθόδου (του τηγανίσματος) απελευθερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν κυτταρική βλάβη στο δέρμα και επιταχύνουν τη γήρανσή του. Εναλλακτικά μπορούμε να τρώμε ψητές γλυκοπατάτες, που είναι πλούσιες σε χαλκό, στοιχείο με αντιγηραντική δράση.

Σε ό,τι αφορά το ψωμί, το λευκό έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, και άρα ωθεί τον οργανισμό να αποθηκεύει λίπος ενώ επιταχύνει και την γήρανση. Αλλά αν αντί για λευκό ψωμί τρώμε τα ολικής αλέσεως, τα πολύσπορα και τα τύπου ντίνκελ χωρίς πρόσθετα σάκχαρα, παίρνουμε πολλά θρεπτικά αντιοξειδωτικά.

Ομοίως συμβαίνει και με την λευκή ζάχαρη. Πρόκειται για τα πλέον επιβλαβή τρόφιμα για το δέρμα, και ο συνδυασμός της με την έκθεση στον ήλιο αυξάνει τις βλάβες στο δέρμα. Μπορούμε καλύτερα να τρώμε μέλι και στα παγωτό και τις γρανίτες να προτιμούμε αυτά με υποκατάστατα ζάχαρης. Πολύ θρεπτική είναι επίσης η μαύρη σοκολάτα.


Σχετικά Άρθρα