ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Πέντε διατροφικά βήματα για το Σαββατοκύριακο του καλοκαιριού

31 Ιουλίου 2020, 10:00

images

Είναι και αυτά τα Σαββατοκύριακα που είναι πραγματικά ευκαιρίες απόδρασης από την ρουτίνα της καθημερινότητας. Μας δίνουν την ευκαιρία να αφήσουμε στην άκρη προβλήματα και έννοιες και που οι ώρες που περνούμε στη παραλία είναι πραγματικά αναντικατάστατες.

Όπως επισημαίνει ο διαιτολόγος- διατροφολόγος, Μανώλης Μανωλαράκης, όμως συχνά αυτές οι ώρες της ανεμελιάς είναι συχνά μια διατροφική βόμβα. Γιατί απόδραση από τη καθημερινότητα συχνά σημαίνει και απομάκρυνση από τη κουζίνα και κατανάλωση φαγητού από έξω. Χωρίς ιδιαίτερη προσοχή αλλά και χωρίς σκέψη.

Φυσικά και ένα γεύμα έξω δεν είναι η καταστροφή σε ένα πρόγραμμα διατροφής. Όμως ένα Σαββατοκύριακο χαλαρότητας μπορεί να αποτελέσει ένα παράγοντα αποσταθεροποίησης σε ένα οργανωμένο πρόγραμμα διατροφής με παρενέργειες συνολικά στην προσπάθεια. Δεν είναι άλλωστε και σπάνιο το φαινόμενο, διαιτώμενοι όλη την εβδομάδα να είναι προσηλωμένοι σε μια προσπάθεια και την Δευτέρα μετά από ένα άτακτο Σαββατοκύριακο να απελπίζονται πάνω σε μία ζυγαριά.

Και όμως η υπόθεση δεν είναι χαμένη, εφόσον κάποιος θέλει πραγματικά να τη σώσει. Ένας ελάχιστος προγραμματισμός και μια σωστή ακολουθία βοηθούν όχι μόνο στο να μείνει κάποιος στα πλαίσια της προσπάθειας αλλά και να υπάρξει και ένα ευχάριστο θετικό αποτέλεσμα τη Δευτέρα στη ζυγαριά.

Βήμα πρώτο. Φάτε πρωινό. Ανεξάρτητα από το τι ώρα κοιμηθήκατε ή τι ώρα ξυπνήσατε. Ένα καλό πρωινό θα σηματοδοτήσει την έναρξη της διαδικασίας λήψης τροφής στη διάρκεια της μέρας αλλά και θα “στρώσει” τη διατροφή ειδικά μετά από ένα άστο φαγητό το βράδυ της Παρασκευής.

Βήμα δεύτερο. Παραλία με φαγάκι. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Και προγραμματισμό. Σχεδιάζετε να περάσετε τη μέρα σας στη παραλία δίπλα στο κύμα; Φροντίστε να πάρετε μαζί σας τα βασικά και να μην μείνετε με άδειο στομάχι. Σίγουρα με αυτό το τρόπο θα μπορέσετε να συγκρατηθείτε στο όποιο γεύμα ακολουθήσει. Φρούτα, ξηροί καρποί αλλά και έτοιμα σπιτικά τοστ είναι καλές επιλογές.

Βήμα τρίτο. Μην παρασυρθείτε στο τραπέζι. Μπορεί να πάτε σε κάποιο γραφικό ταβερνάκι αλλά μείνετε στο πρόγραμμά σας. Ξεκινήστε από τη σαλάτα σας και δοκιμάστε μια πιρουνιά από τα ορεκτικά. Μείνετε προσηλωμένοι στο πιάτο που διαλέξατε.

Βήμα τέταρτο. Προσεκτικά με τις υγρές θερμίδες. Τόσο το αλκοόλ όσο και τα αναψυκτικά έχουν τις θερμίδες τους. Σίγουρα ένα ποτήρι δεν είναι πρόβλημα αλλά τα αναψυκτικά με τη ζάχαρη που περιέχουν, σίγουρα είναι ένα θέμα για τη διατροφή σας. Από την άλλο οίνος ευφραίνει καρδία αλλά όχι και τη ζυγαριά αν υπάρχει υπερκατανάλωση.

Βήμα πέμπτο. Καλή η ηλιοθεραπεία, βοηθάει και στη παραγωγή D αλλά η κίνηση είναι ακόμα καλύτερη. Κινηθείτε λίγο παραπάνω και αφιερώστε λίγο χρόνο σε δραστηριότητες που δεν μπορείτε να έχετε στη διάρκεια της εβδομάδας.

Το καλοκαίρι μπορούμε και πρέπει να κάνουμε διακοπές από ότι μας κουράζει και μας επιβαρύνει. Ας κάνουμε λοιπόν διακοπές (γιατί όχι μόνιμα) και από τις κακές διατροφικές συνήθειες.

Σχετικά Άρθρα