ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Οι σαλάτες του καλοκαιριού δροσίζουν, χορταίνουν και θρέφουν

16 Ιουλίου 2021, 10:00

images

Η διατροφή του καλοκαιριού μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε "παγίδα" με αύξηση του σωματικού βάρους και αύξηση της χοληστερίνης λόγω των θαλασσινών. Μπορεί όμως το ίδιο εύκολα να αποτελέσει το εφαλτήριο για μια πιο υγιεινή προσέγγιση στη τροφή από την οποία δεν λείπει καθόλου η γεύση, τα αρώματα και τα χρώματα...

Μια σαλάτα δεν είναι απαραίτητο να αποτελείται μόνο από τα γνωστά λαχανικά που χρησιμοποιούσε η γιαγιά μας... Η ντομάτα, το αγγούρι, το κρεμμύδι, το μαρούλι, το σπανάκι, το λάχανο και το καρότο μπορούν πάντα να αποτελούν την βάση της, αλλά για τα υπόλοιπα υλικά αρκεί κάποιος να εμπνευστεί από τη διεθνή κουζίνα και να αφήσει την φαντασία του να τον ταξιδέψει όπου θέλει δημιουργώντας πιάτα αξιώσεων για όλη την οικογένεια.

Καταρχάς, η σαλάτα για να αποτελέσει κυρίως πιάτο πρέπει να έχει τα τρία βασικά θρεπτικά συστατικά: Πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπος. Τα τρία αυτά είναι η βάση γενικά για την ισορροπημένη διατροφή σε επίπεδο γευμάτων αλλά και μεμονωμένου πιάτου. Πως θα το επιτύχουμε αυτό σε μια σαλάτα; Πολύ εύκολα! Επιλέγουμε πρώτα την βάση των λαχανικών που αποτελούν τους υδατάνθρακες και πρέπει να είναι τουλάχιστον το 50% του συνόλου. Αυτά μπορεί να είναι:

- Μαρούλι, σπανάκι,

-λάχανο,

-καρότο, 

-ντομάτα ή ντοματίνια,

-άλλα χόρτα ωμά ή βραστά,

-κολοκυθάκια ωμά κομμένα ζουλιέν ή περασμένα από μηχανή σαν νουντλς,

-κολοκύθια και πατάτες βραστές.

Στη συνέχεια διαλέγουμε την πρωτεΐνη που πρέπει να καταλαμβάνει το 30% του πιάτου. Αυτή μπορεί να προέρχεται από:

- κοτόπουλο ψητό ή βραστό,

-κάποιο αλλαντικό βραστό ή καπνιστό,

- καπνιστό ή παστό ψάρι ή τόνος κονσέρβα,

- νεροβρασμένα ή ωμά θαλασσινά,

- τυριά,

- βρασμένα αυγά,

- φακές ή φασόλια νερόβραστα.

Επίσης την σύνθεση υδατανθράκων- πρωτεϊνών μπορούν να συμπληρώσουν:

- ρύζι,

-κουσκούς,

-κινόα,

- κοντά μακαρόνια,

- ξηροί καρποί ωμοί ή περασμένοι από το τηγάνι,

- κομμάτια από φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα,

- παξιμαδάκια ή κρουτόν.

Τέλος, αυτό που μένει να προσθέσουμε, είναι ένα νόστιμο ντρέσινγκ που θα περιέχει και το λίπος που λείπει από την σαλάτα μας και πρέπει να καταλαμβάνει το 15%-20%. Λάβετε βέβαια υπόψη ότι κάποιο ποσοστό λίπους θα έχουν στη σύστασή τους και οι πρωτεΐνες που επιλέξαμε. 

Το ντρέσινγκ μπορεί να περιέχει:

- ελαιόλαδο

-ξύδι κανονικό ή balsamico

-γιαούρτι

-μαγιονέζα

-σάλτσα πέστο

-μέλι

-κρεμμύδι, μπαχαρικά, μυρωδικά κάθε είδους.

Μια σαλάτα η οποία θα περιέχει κάτι από κάθε κατηγορία, μπορεί να αποτελέσει ένα ισορροπημένο γεύμα του καλοκαιριού και να συντελέσει στην σωστή, υγιεινή διατροφή αλλά και στην απώλεια κάποιων κιλών ανάλογα με την ποσότητα που θα καταναλώνουμε.


Σχετικά Άρθρα