ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Κουλούρια VS τσουρέκια: Ποια είναι πιο υγιεινά;

28 Απριλίου 2021, 10:00

images

Το γλυκό δίλημμα του Πάσχα είναι και πάλι στο προσκήνιο. Οι φούρνοι δουλεύουν ...υπερωρίες και τα σπίτια μυρίζουν τα παραδοσιακά γλυκίσματα. Κι εμείς έχουμε την απορία: Είναι τα κουλούρια ή τα τσουρέκια καλύτερα για την δίαιτά μας;

Ας δούμε τη διατροφική τους αξία για να βγάλουμε ο καθένας τα συμπεράσματά του:

Τσουρέκι 100 γραμμάρια: 386 kcal, 7,4 g πρωτείνης, 12,4 g λίπος, 63,2 g υδατάνθρακες.

Κουλούρια 100 γραμμάρια: 374 kcal, 10,1 g πρωτείνης, 7,7 g λίπος, 68,8 g υδατάνθρακες.

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους συστατικά, το μαχλέπι δίνει την ιδιαίτερη μυρωδιά στο τσουρέκι και λόγω της κουμαρίνης και άλλων ουσιών που περιέχει, διαθέτει χωνευτικές και τονωτικές ιδιότητες.

Από την άλλη πλευρά, τα πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε, χάρη στο προστιθέμενο ελαιόλαδο κουλούρια, βοηθούν στον περιορισμό της αθηρωματικής πλάκας και του κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις.

Ενώ η μαστίχα που βάζουμε στα τσουρέκια, έχει θεραπευτική δράση για το στομάχι, αντισηπτικές ιδιότητες και βοηθάει στην επούλωση των πληγών.

Και τα δύο εδέσματα έχουν αρκετό αλεύρι που είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες συμβάλλουν στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, στην ενίσχυση της μνήμης και της πνευματικής διαύγειας.

Αλλά η μαγιά που προστίθεται στο τσουρέκι, είναι πλούσια σε χολίνη και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που τονώνουν το νευρικό σύστημα και το μεταβολισμό, ενώ το μαγνήσιο και το χρώμιο βοηθούν στην ομαλή ανάπτυξη του μυϊκού συστήματος και στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης (σακχάρου) στο αίμα.

Ομοίως, και τα δύο περιέχουν πολλή ζάχαρη της οποίας η υπερβολική κατανάλωση  έχει συνδεθεί με καρδιαγγειακά, καρκίνο, παχυσαρκία και περιοδοντικές ασθένειες.

Τι από τα δύο να προτιμήσουμε λοιπόν;

Η απάντηση είναι και τα δύο αλλά με μέτρο. Μπορούμε να φάμε ένα- δυο κουλουράκια με το πρωινό μας γάλα ή καφέ και ένα μικρό κομμάτι τσουρέκι το απόγευμα. Αυτή είναι μια πετυχημένη "συνταγή" ώστε να μην στερηθούμε τις πασχαλινές γεύσεις αλλά να μην κάνουμε και διατροφικές υπερβολές.

Σχετικά Άρθρα