ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Καλή λύση να προτιμάμε το ασπράδι του αυγού από τον κρόκο

12 Φεβρουαρίου 2021, 10:00

images

Η κατανάλωση αυγών και η χοληστερόλη σχετίστηκαν θετικά με τον κίνδυνο θανάτου, αντίθετα με την κατανάλωση μόνο των ασπραδιών των αυγών ή υποκατάστατων του τροφίμου που σχετίστηκε αρνητικά με τον κίνδυνο αυτό σε μία νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο PLOS Medicine.

Σε αυτή τη νέα μελέτη, λοιπόν, οι επιστήμονες προσπάθησαν να παράγουν περαιτέρω στοιχεία υπό την καθοδήγηση των ερευνητών Yu Zhang από το Πανεπιστημιακό Κολέγιο Μηχανικών Βιοσυστημάτων και Επιστήμης των Τροφίμων και Jingjing Jiao από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Zhejiang της Κίνας. Οι ειδικοί χρησιμοποίησαν δεδομένα από 521.120 συμμετέχοντες στη Μελέτη Διατροφής και Υγείας NIH-AARP, οι οποίοι είχαν ηλικία 50-71 έτη, το 41,2% ήταν γυναίκες, το 91,8% ήταν λευκοί και προέρχονταν από έξι πολιτείες και δύο πόλεις των ΗΠΑ την περίοδο 1995-1996.

Κατά τη διάρκεια μιας μέσης περιόδου παρακολούθησης 16 ετών, σημειώθηκαν 129.328 θάνατοι στην κόορτη. Η κατανάλωση ολόκληρων αυγών, όπως αναφέρθηκε σε ένα διατροφικό ερωτηματολόγιο, σχετίστηκε έντονα με υψηλότερη θνησιμότητα από όλες τις αιτίες μετά την προσαρμογή σε δημογραφικά χαρακτηριστικά και διατροφικούς παράγοντες, αλλά όχι και μετά την προσαρμογή στην πρόσληψη χοληστερόλης.

Ειδικότερα, κάθε υψηλότερη κατά 300 mg πρόσληψη διατροφικής χοληστερόλης ημερησίως σχετίστηκε με 19% μεγαλύτερο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες και κάθε επιπλέον κατανάλωση μισού αυγού ημερησίως σχετίστηκε με 7% μεγαλύτερο κίνδυνο.

Αντίθετα, τα ασπράδια και τα υποκατάστατα των αυγών σχετίστηκαν έντονα με χαμηλότερη θνησιμότητα από όλες τις αιτίες. Πιο συγκεκριμένα, η αντικατάσταση μισού αυγού με μια αντίστοιχη ποσότητα ασπραδιών ή υποκατάστατων σχετίστηκε με κατά 3% μείωση στην θνησιμότητα από καρδιαγγειακές παθήσεις.

«Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν τον περιορισμό της πρόσληψης χοληστερόλης και την αντικατάσταση των ολόκληρων αυγών με ασπράδια ή υποκατάστατα ή άλλες εναλλακτικές πηγές πρωτεϊνών για τη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας και της μακροχρόνιας επιβίωσης», αναφέρουν σχετικά οι συγγραφείς της μελέτης.

Σχετικά Άρθρα