ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Αυτά είναι τα super foods που δυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας

18 Μαρτίου 2020, 12:10

images

Η αντιμετώπιση των ιώσεων γίνεται με αντιικά φάρμακα και αντιπυρετικά, αναλγητικά κατά την συμβουλή του γιατρού. Πλην όμως, αν έχουμε μια καλή διατροφή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, ενδυναμώνεται το ανοσοποιητικό μας σύστημα με αποτέλεσμα να "μάχεται" τους ιούς και τα μικρόβια με μεγαλύτερη ευκολία. 

Καταρχάς, την εποχή με πολλές ιώσεις είναι καλό να αυξήσουμε την πρόσληψη της βιταμίνης C, καθώς μειώσει τη σοβαρότητα και τη διάρκεια των συμπτωμάτων. Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν δύο φορές περισσότερη βιταμίνης C από τα πορτοκάλια και ταιριάζουν σε πληθώρα συνταγών. Ομοίως, τα ακτινίδια αποτελούν μια εξίσου πλούσια τροφή σε βιταμίνη C σε αρκετά μεγαλύτερες συγκεντρώσεις από το πορτοκάλι.

Από τους ξηρούς καρπούς είναι γνωστό ότι πρέπει να προτιμάμε τους ανάλατους και ...τα αμύγδαλα. Αυτός ο ξηρός καρπός αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης Ε, η οποία συντελεί στην παραγωγή κυττάρων για τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού. Γύρω στα 20 κομμάτια την ημέρα είναι μια πολύ καλή ποσότητα.  

Το απεχθές για την μυρωδιά του σε πολλούς, σκόρδο, έχει ενώσεις θείου οι οποίες έχει αποδειχθεί ότι σκοτώνουν τους βοηθούν στην πρόληψη ασθενειών και ιώσεων. Μπορεί να χρησιμοποιείται δε ωμό, ψητό, βραστό, σε πολλές παρασκευές.

Από τα ψάρια, τα λιπαρά θεωρούνται τα πιο θρεπτικά. Σαρδέλες και σολωμός, ακόμα ιχθυοτροφείου, περιέχουν Ω-3 λιπαρά οξέα και ιχθυέλαιο, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. 

Σε ό,τι αφορά την σοκολάτα, οι υψηλές δόσεις κακάο που περιέχονται στη μαύρη σοκολάτα, συμβάλουν στην ανάπτυξη των Τ-κυττάρων και αυξάνουν την ικανότητα του ανοσοποιητικού συστήματος να αντιμετωπίζει λοιμώξεις. 

Τέλος, οι πηγές πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας όπως το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά  παρέχουν στον οργανισμό τα απαραίτητα βασικά αμινοξέα, που είναι δομικά συστατικά του οργανισμού μας.


Σχετικά Άρθρα