ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Ανοσοποιητικό σύστημα και διατροφή: Ας προετοιμαστούμε

29 Ιουλίου 2020, 10:00

images

"Φανταστείτε ένα σιδερόφρακτο κάστρο. Από αυτά που δείχνουν οι ταινίες με ιππότες. Ψηλό, με μεγάλα χοντρά τείχη. Πολεμίστρες, σιδερένιες πύλες και βαριές πύλες που δύσκολα μπορεί κάποιος να τις παραβιάσει. Με μεγάλες τάφρους και πολλά αμυντικά και οχειροματικά έργα. Με πολλές πολεμίστρες που είναι γεμάτες με στρατιώτες. Με κάθε όπλο και με κάθε διαθέσιμο αμυντικό μηχανισμό. Κάπως έτσι είναι και το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Με πολύπλοκους αλλεπάλληλους και αλληλοσυμπληρούμενους μηχανισμούς αναγνώρισης και ανταπόκρισης σε κάθε εξωτερική εισβολή. Με εξειδικευμένα “όπλα” για κάθε εισβολέα και με “στρατιωτική εκπαίδευση” για την απόκρουση των εχθρών".

άρθρο του Μανώλη Μανωλαράκη, διαιτολόγου- διατροφολόγου

Μόνο που σε κάθε πόλεμο για να μπορέσεις να αποκρούσεις με επιτυχία να αποκρούσεις ένα εχθρό πρέπει να έχεις κάνει τη κατάλληλη προετοιμασία. Όχι μόνο να έχει κτίσει το ισχυρό κάστρο αλλά και να είναι στελεχωμένο με εξοπλισμένη φρουρά. Και ειδικά όταν έχεις να κάνεις μένα εχθρό όπως ο Covid 19 τότε οι προετοιμασίες πρέπει να είναι πολλές και σε καλό επίπεδο.

Στην δική μας περίπτωση, τα σχέδια του αμυντικού συστήματος βρίσκονται στη θέση τους και αυτό που χρειάζεται από τη δική μας πλευρά είναι απλά να το υλοποιήσουμε δίνοντας στο σώμα μας τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Τα οποία όμως δεν είναι λίγα αλλά και ούτε εύκολα μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες τους. Είτε γιατί μέσα από τη διατροφή μας δεν μπορούμε να τα καλύψουμε λόγο των κακών διατροφικών επιλογών είτε γιατί οι τρέχουσες καθημερινές μας ανάγκες είναι αυξημένες.

Μπορούμε όμως σε κάθε περίπτωση εφαρμόζοντας μια σωστή τακτική να καλύψουμε προοδευτικά και σταθερά τα κενά. Απαραίτητη προϋπόθεσή η επαρκής διατροφή αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής. Στην διαδικασία εμπλέκονται ένα πλήθος θρεπτικών συστατικών. 

Ενδεικτικά αναφέρω χαλκό, φυλλικό οξύ, σίδηρο, σελήνιο, ψευδάργυρο και βιταμίνες A, B6, B12, C και D. Κανένα όμως συστατικό (αποδεδειγμένα) δεν υπερέχει έναντι των άλλων και δεν παρουσιάζει μια τέτοια δραστικότητα που να μπορούμε να διατυπώσουμε το κυριολεκτικό ισχυρισμό ότι αναβαθμίζει την λειτουργία του πάνω από το κανονικό και πέρα από κάποια όρια. Είναι λάθος λοιπόν η λογική της πρόσληψης κάποιων θρεπτικών συστατικών σε megaδόσεις μιας και αυτή η υπερδοσολογία μερικές φορές έχει τις δικές της αρνητικές συνέπειες.

Μια επαρκή σε θρεπτικά συστατικά διατροφή θα βάλει τις βάσεις για μια κάλυψη των θρεπτικών συστατικών αλλά σε κάθε περίπτωση αυτή πρέπει να σχεδιαστεί από πιστοποιημένο με άδεια άσκησης επαγγέλματος Διαιτολόγο Διατροφολόγο ο οποίος και είναι σε θέση να συστήσει εφόσον χρειαστεί και το ανάλογα συμπλήρωμα διατροφής.

Πριν λοιπόν προκύψει η ανάγκη μεριμνήστε για να καλύψετε τα κενά και να δώσετε το σωστό βάθος σε θρεπτικά συστατικά στον οργανισμός σας. Για να είστε σίγουροι ότι το ανοσοποιητικό σας θα είναι έτοιμο να ανταποκριθεί στο βαθμό που μπορεί σε κάθε πρόκληση.


Σχετικά Άρθρα