ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΕξετάσειςΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Άγρια και καλλιεργήσιμα χόρτα προσφέρουν πολλά θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας

17 Ιουνίου 2021, 10:00

images

Τσουκνίδα, σπανάκι, ραδίκια, ρόκα, βλίτα, σέσκουλο, είναι μερικά μόνο από τα χόρτα που βρίσκουμε στη γη μας είτε φύονται από μόνα τους είτε τα καλλιεργούμε…Αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι πρόκειται για τις πολυτιμότερες τροφές της ελληνικής παραδοσιακής διατροφής, καθώς κάποια εξ αυτών περιέχουν απαραίτητα για τον οργανισμό συστατικά.

Ειδικά τα ραδίκια θεωρούνται ένα πολύ καλό τονωτικό για τον ανθρώπινο οργανισμό καθώς έχουν διουρητικές ιδιότητες και ο ζωμός τους αποτελεί ένα τονωτικό αφέψημα για τον οργανισμό. Αλλά και η "παρεξηγημένη" τσουκνίδα είναι ένα πολύτιμο χόρτο καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες Α και C, σίδηρο, κάλιο και μαγγάνιο. 

Από την άλλη πλευρά, τα χόρτα με την υψηλότερη συγκέντρωση φλαβονοειδών είναι το μάραθο, το πράσο, η παπαρούνα, το λάπαθο και το άγριο καρότο. Αρκεί να μην τα βράζουμε υπερβολικά και χάνουν τα θρεπτικά συστατικά τους.

Συλλέγοντας άγρια χόρτα πρέπει να προσέχουμε ωστόσο κάποια πράγματα:

Ας μην μαζεύουμε χόρτα από τις άκρες πολυσύχναστων δρόμων με καυσαέριο. 

Ας συλλέγουμε αυτά που γνωρίζουμε καλά ότι τρώγονται. 

Ας κόβουμε κι ας μην ξεριζώνουμε. 

Ας τα καταναλώνουμε μέσα σε δύο ημέρες από την ώρα της συγκομιδής τους και ας τα πλένουμε πολύ καλά με τρεχούμενο νερό και ξύδι πριν τα μαγειρέψουμε.

Αγοράζοντας χόρτα πρέπει εξάλλου να προσέχουμε:

Να μην είναι ξεθωριασμένα και μαραμένα.

Να γνωρίσουμε την περιοχή από την οποία προέρχονται.

Όλα τα χόρτα και λαχανικά μπορούν να μπουν σε πίττα και να την εμπλουτίσουν με γεύσεις. είτε τα βράζουμε λίγο πρώτα είτε τα τρίβουμε με αλάτι και στη συνέχεια τα στύβουμε καλά να φύγουν τα υγρά τους πριν τα βάλουμε μέσα στο φύλο. Επίσης τα χόρτα γίνονται ωραίες ωμές και βραστές σαλάτες, συνδυάζονται με κρέατα στην  κατσαρόλα ή καταναλώνονται σε φρέσκους χυμούς.  

Σχετικά Άρθρα